retard-messiah

Alla inlägg under juli 2012

Av Paul Karlsson - 27 juli 2012 15:19

THE DARK KNIGHT RISES

 

Nu har som alla vet en av sommarens största filmpremiärer ägt rum. Jag var och såg Christopher Nolans avslutande del i hans Batman trilogi idag. Och nu undrar ni förstås vad jag tyckte. Det ska jag berätta nu med denna filmrecension.

I ett Ghotham som nu är i princip helt fritt från brottslighet efter händelserna i förra filmen så har en fysiskt skadad, nedgången och skäggig Bruce Wayne (Christian Bale) lagt Batman manteln bakom sig. Han har glömt vilka ideal det från första början var som han kämpade för. Detta försöker hans vänlige butler Alfred (Michael Caine) ständigt att påminna honom om.

Detta samtidigt som uppror är på gång då superskurken Bane (Tom Hardy) gör entré. En anabolapumpad galning med en mask som håller hon vid liv över halva ansiktet. Det som driver honom är styrka och politiska ideal.

I bakgrunden av detta dyker även Selina Kyle (Anne Hathaway) upp. En kvinna som befinner sig i gråzonen mellan skurk och vän med Bruce. En kvinna han inte riktigt vet om han kan lite på.

När allt brakar lös blir förstås Bruce tvungen att fundera över sina ideal och bege sig ut i striden igen. Och denna gång rör det sig om den största utmaningen han någonsin gett sig in i. Ska Gotham förintas eller ska han än en gång kunna rädda det samhälle som hans far en gång byggt upp.

Det var lite av vad handlingen bjuder på i detta storslagna äventyr. För storslaget är det verkligen. Varje liten detalj och birollsfigur i handlingen känns väldigt genomtänkt. Det blir verkligen en avslutande del i en trilogi. Pusselbitar läggs på plats i form av frågor som lämnades öppna i de två tidigare filmerna. En nedgången Howard Hughes inspirerad Bruce Wayne är ett smart drag. Det gör honom till en mer mänsklig hjälte som faktiskt behöver hjälp att bekämpa brottsligheten. Tom Hardy som filmens riktigt stora skurk gör rollen övertygande. Han har ett läskigt lugn hela tiden då han med hjälp av sin mekaniska röst pratar. Och han är en riktigt otäck psykopat som inte drar sig för något. Detta gestaltar Tom Hardy med värdighet. Så färgstark som Heath Ledgers Joker blir han förstås inte. Men minst lika skrämmande.

Anne Hathaway som Selina Kyle är också väldigt övertygande då hon gestaltar den inre kamp hon har inombords. Fly ifrån Gotham innan det rasar samma eller delta i Batmans strid för att rädda Gotham? En del häftiga actionscener blir det med Selina men det är ett smart drag att inte kalla henne för Catwoman. Det stärker bara realismen. Michelle Phieffers tolkning var förstås bra. Men det känns rätt bra att det teatraliska i skurkarnas fall är mer avskalat här. Det klär Nolans filmer mer att hjälten står i fokus.

Det här är ett storslaget serietidnings äventyr som jag starkt kan rekommendera alla att se. Det kommer nog att dröja länge innan vi får ta del av en sådan här, mörk, djup och bra berättad serietidnings historia. Gå och se den! Du kommer inte att bli besviken.

 

 

 



https://www.discshop.se/filmer/dvd/batman_the_dark_knight_rises/P101280

Av Paul Karlsson - 24 juli 2012 09:15

THE STIG-HELMER STORY

 

Så har jag nu då sett det som jag antar är den sista sällskapsrese filmen någonsin. Och den här gången blir det Sig-Helmer själv som gör en inre resa som han låter sin ständigt lojale norske vapendragare Ole ta del av.

Efter sällskaps-, skid-, segel-, golf- och hälsoresor är Stig-Helmer nu tillbaka i The Stig-Helmer Story, en nostalgisk tidsresa till ungdomsåren. Stig-Helmer berättar för Ole om sin uppväxt på 1950-talet, om sitt maniska tågintresse, om kvällarna på Nalen, om sin korta banjokarriär, om plågoanden Biffen och om sitt bitterljuva möte med sin första stora kärlek, frälsningssoldaten Annika.

Lite småroligt på sina ställen blir det. Det här känns som den uppenbara avslutningen av historien om Stig-Helmer och den är bättre än förra filmen "Hälsoresan". Alla de tidigare filmerna har iakttagit aktuella fenomen som charterresor, skidresor, segling, golf och hälsohem med spa och new age.

Den här gången faller det naturligt då Stig-Helmer och Ole har blivit gamla att de blickar bakåt. Stig-Helmers tafatte karaktär får därav mer djup då man får ta del av hans bakgrund. Hur han var udda, hur han blev mobbad, hur hans intresse för tåg växte fram, hans första kärlek osv. Detta vävs smart ihop med nutid där Ole hjälper Stig-Helmer att leta efter sin förlorade ungdomskärlek.

I återblickarna spelas Stig-Helmer på ett träffsäkert sätt i olika åldrar av Tobias Jacobsson och Filip Arsic-Johnsson.

Sammanfattningvis kan jag rekommendera filmen som en lite smårolig avslutning på en humor era som pågått i många år. Lasse Åbergs klantiga tafatthet funkar fortfarande på film och historien om Stig-Helmer griper fortfarande tag i åskådaren. Denna gången får karaktären djup också.

 

 

 



https://www.discshop.se/filmer/dvd/the_stig_helmer_story/P98262

Av Paul Karlsson - 6 juli 2012 23:28

ÄR SEX EN RÄTTIGHET ELLER NÅGOT MAN BARA FÖRTJÄNAR OM MAN ÄR EN SNÄLL OCH LYDIG POJKE?


Ja, samlaget och dess natur har alltid diskuterats i olika sammanhang. Vissa ser det som en parningsritual som likt i djurriket bara är ett måste för att vi ska föröka oss och leva vidare som ras. Jag är väldigt kritisk till denna inställning. Under andra världskriget tex var det inte bara judarna de var elaka mot. Tillfångatog nämligen vad de kallade "perfekta ariska, blodna och blåögda honor" som män med samma egenskaper kunde para sig med. En väldigt förnedrande kvinnosyn tycker jag som har en mer jämställd syn på könen. Desstuom funkade inte nazisternas plan så bra för den fronten. För barnen som blev resultatet av denna ariska kombination fick deffekter. 


 

Charlotte Rampling i kult klassikern "Natportiern" som utspelar sig under andra världskriget och handlar om relationen mellan en fånge i ett koncentrationsläger och en fångvaktare. 


Det var lite historia om felaktig syn på rättigheter till sex. För det som är en rättighet är att välja när man ska ha sex. Man ska båda vara i stämning och vara uppeggade och kåta. Kvinna ska vara villig att smekas fuktig osv under ett långt förspel eller ett kort om situationen känns så. 


Sedan om man utgår ifrån ett förhållande där man redan känner varandra väl. Eller om man är ny förälskade. Då kan man göra små grejer för varandra som egentligen är småsaker. Man kan överraska varandar med presenter. Turas om med matlagning eller städning. Eller helt enkelt låta frugan komma hem till en välstädad bostad så att hon bara kan slappna av och hänge sig till lust när hon kommer hem. Men en sak är då viktig. Förvänta dig inte sex. För man kan göra sådana saker utan att få det betalt i natura. Men ha det i långt bak i hjärnkontoret så blir det extra pirrigt och lustfyllt då det väl händer. 


 

Laga gärna mat till din partner. Vem vet kanske det blir sex?


 

Vänder du dig om så kanske hon märker att du inte har något under förklädet och blir extra överraskad.


 

Sedan kan man ju köpa lustförhöjande presenter som kan förhöja känslan för lust. Den här bilden förhöjer bara känslan för humor. Och är ett dåligt exempel. En present kan vara blommor eller något annat partnern gillar och inte enbart sexleksaker eller sexiga underkläder. 


Något som jag också tycker är viktigt är respekt för vad den andra tycker om och inte tycker om. Man kan på kompromissbara grunder bestämma sig för vad som är lagom antal samlag per vecka. Gör man det för ofta så kanske spänningen försvinner. Sedan kan man ju också vara lite spontan. Inte planera allt för mycket. Om man har dessa möjligheter till planering så klart. Sex ska vara kravlöst och inget tvång. Sex är det bästa som finns men den fulla njutningen får man inte om inte båda är med på det. Sedan har jag lite egna exempel på saker som tänder mig.  Jag tycker att det skulle vara jättemysigt på morgonen då man vaknar med morgonstånd och till sin förtjusning upptäcker att kvinnan är därunder täcket och väcker mig med en avsugning. Likaså skulle jag gilla att krypa under täcket och gå loss oralt på min partners snippa. Om hon tycker om att vakna på det viset förstås. 


 

Nämen, hoppsan. Någon är under mitt täcke och suger på min snopp. Jag som trodde att hon sov!


Man får ej heller glömma bort att det man själv tänder på kanske inte är det den andra gillar. Kompromiss i det fallet också. Hårda tag? Mjukt och romantiskt? Långa förspel? Korta förspel. Jag brukar säga att det en behöver inte utesluta det andra. Det viktiga är att man har det roligt och kärleksfullt tillsammans. Och jag kan faktiskt säga att jag vill i viss mån ha det så med mina kk också om jag har sådana. Jag vill inte bara ligga och knulla för att sedan när samlagen är slut inte prata eller mysa. Man kan faktiskt ha det mysigt trots att en relation bara handlar om sex. Det svåra är dock för mig som är av manligt kön att övertyga kvinnor om detta. Det tror typ att det är stick och brinn så fort man fått det man vill ha. Men man får inte glömma att nämna att det är ju också hon som får det hon vill ha också. Och funkar det så kan man ju ha sex fler gånger än ett one night stand. 

 

   

Sexiga scener där man ser hur hårda tag kan blir romantiskt. Drömsekvenser ur Jim Carrey filmen "The Number 23".

 

Vart jag vill komma med detta inlägg är att sex är en rättighet till den mån att båda vill. Säger någon nej så ska man helt enkelt inte se det som en rättighet. Men vill båda så är det alla mäns och kvinnors rättigheter att få knulla regelbundet. Jag tycker även att det är min rättighet. Men det är det ingen annan som tycker. Så det respekterar jag. Fröken höger säger aldrig nej. Men hon är rätt tråkig och kör hela proceduren på rutin tycker jag. Det funkar inte ens att sätta sig på vänsterhanden till den domnar och det känns som att någon annan drar i fläsksvärdet på en. 


Men som sagt: Knulla lungt! Så länge båda är sugna så är det allas rättighet!




Av Paul Karlsson - 5 juli 2012 22:33

LOREEN - EUPHORIA
MUSIKVIDEO


Så har man då äntligen fått se Loreens video till vinnarlåten "Euphoria". I Nyhetsmorgon på TV4 så snackade de hela morgonen om att videon skulle visas av dem för första gången i tv. Så bryter de jävlarna till reklam mitt i låten. Detta utan att ge någon som helst förklaring. Och de reparerade heller inte skadan genom att visa den i sin helhet efter reklamen. OFÖRSKÄMT!!

Men jag är supernöjd med hur videon ser ut. Vacker, sagolik stämning som är det tema som är inne inom filmindustrin och dess filmatiseringar av klassiska sagor. Samt är det lite "True Blood" känsla för oss som har tyckt att det är lite coolt att Loreen då hon gjorde sitt framträdande i Melodifestivalen 2012 hade kolsvarta pupiller utan ögonvitor som befolkningen i serien "True Blood" hade då de blev besatta av någon slags demon. Det var något med belysningen under det framträdandet och faktiskt inte som jag uppfattade det en genomtänkt grej. Dock får man se att hon har mänskliga ögon i videon. Hon är så fin lilla Loreen!

Sedan fångar de upp samma känsla som i hennes framträdande i denna video. hon gör sin speciella dans ute i gräset. Något som nästan påminner om indianernas väderdanser. Och alla väder lockar hon till sig. Som en passande avslutning dyker även snön från hennes livtuppträdande upp.

Videon har allt man kan önska sig och passar låten "Euphoria" som handen i handsken.

 

  

 

Av Paul Karlsson - 5 juli 2012 08:08

THE AMAZING SPIDER-MAN

 

Så har jag nu då varit och sett rebooten som jag var så kritiskt till. Jag bara hatade tanken att inte Sam Raimi skulle få fortsätta att göra fler uppföljaren. En "Spider-Man 4" var nämligen väldigt nära. Rollerna tillsatta. Tobey Maguire och Kirsten Dunst hade skrivit kontrakt på två filmer till. John Malkovich var klar för att spela skurken Vulture. Men så blev det inte. Filmbolaget Sony Pictures ville inte ge Sam Raimi den miljard han ville har för att genomföra en fjärde film. Så Raimi blev arg och lämnade projektet. Skådisarna likaså eftersom de inte ville göra en film med en annan regissör. Filmbolaget bestämde sig istället för att börja om historien från början med nya skådisar och en handling som har mer likheter med händelseförloppen i serietidningen.

I den här berättelsen får vi följa Peter Parker, en utstött high school student som som blev övergiven av sina föräldrar som liten, och uppfostrad av sin farbror Ben och faster May. Som de flesta tonåringar försöker Peter att komma underfund med vem han är och hur han blev den han är idag. Peter blir också förälskad för första gången, i skolkamraten Gwen Stacy, och tillsammans kämpar de med kärleken, förpliktelser och hemligheter. När Peter upptäcker en mystisk väska som har tillhört hans pappa påbörjas ett sökande efter att förstå sig på hans pappas försvinnande och det leder honom till ett laboratorium på Oscorp och Dr. Curt Connor, hans pappas forna kompanjon. När Spider-Man kolliderar med Connors alter ego, The Lizard, måste Peter göra livsavgörande val och använda sina krafter för att skapa sitt eget öde och bli en hjälte.

Trots den agression och kritik jag hyste mot projektet pga det sätt som filmbolaget hade behandlat Sam Raimi så måste jag säga att jag var nöjd. Det var intressant att följa berättelsen som den blev berättad i serien. Gwen Stacy (Emma Stone) var där Peter Parkers (Adrew Garfield) första kärlek och inte Mary Jane som i Sam Raimis version. Gwen gestaltas jättebra av Emma Stone. Lite vemodigt känns det klart för oss som vet hur det kommer att sluta för henne. Och lite konstigt känns det även att få händelser från Raimis film återberättade. Som Uncle Bens död tex. Men som sagt så kan man köpa det pga den intressant vinklingen av historien.

Anledningen till att jag var åtminstone lite peppad inför filmen var att äntligen skulle man få se skurken The Lizard på bioduken. Jag har väntat på det enda sen Sam Raimi började spela in sina "Spider-Man" filmer. I hans filmer fanns det hintar att den karaktären skulle dyka upp i en senare uppföljare. Men så blev det inte. Jag var dock nöjd med hur karaktären framställdes lysande spelad av Rhys Ifans som professorns som vill återskapa en ny arm av den stumpen han har kvar. Detta genom att med reptil-DNA försöka att få den att växa ut likt svansen på vissa ödlor. Något går då naturligtvis fel och han förvandlas till en stor muterad ödla istället. Det enda jag inte tycker om är att huvudformen inte riktigt stämmer överens med hur karaktären ser ut i serietidningarna. Ansiktet är mycket plattare. Förmodligen för att han ska se mer ut som en människa än en ödla. Men det funkar relativt bra ändå. Förvandlingen ser väldigt trovärdig ut också.

Andrew Garfield sköter sig också bra i huvudrollen. Lite snyggare än Tobey Maguire är han förstås. Men han lyckas framstå som en lika osäker men inte riktigt lika töntig tonåring. Konflikten som föds inom honom är intressant. Man får mer djup i historien då man får veta att det inte är en självklarhet att Peter Parker skulle just bli en brottsbekämpare då han upptäckt sina superkrafter. Det tas mycket tid till att berätta vilket är bra.

Det här är något så ovanligt som en intelligent superhjälte historia med djup och ett fint budskap. Jag kan starkt rekommendera "The Amazing Spider-Man". Och gillar man krälande, stora reptiler som jag gör så är filmen ett måste.

 

 

 

 

 

https://www.discshop.se/filmer/dvd/the_amazing_spider_man_1_2011/P100946

Av Paul Karlsson - 1 juli 2012 02:20

TANKAR KRING BEHÅRING PÅ INTIMA OMRÅDEN.
SAMT VAD JAG ATTRAHERAS AV 

OCH EVENTUELLA TIPS KRING RAKNING


I detta blogginlägg hade jag tänkt prata lite om mina åsikter kring det där området som är så spännande att utforska på sin partner. Könsorganen så klart!


Först kan jag börja med att tala om att jag rakar mig under armarna. Detta för att jag har hört att svetten som samlas där blir mer koncentrerad och utsöndrar en värre odör än om man inte rakar sig. Detta för att man på stenåldern skulle locka till sig fler honor. Jag vet inte om denna myt stämmer och är vetenskapligt bevisad eller om det bara är en teori som inte bygger på fakta. 


Men nu var det underlivet det skulle handla om. Runt min penis brukar det oftast vara rakat. I alla fall då jag planerar att visa upp den för någon av motsatta könet. Vem vill ha hår i maten då de ska suga brukar det ju heta. Men jag gör absolut inget åt håre därnere pga några ideal. Jag vill barKet i trim. Dock blir det lite si så sådär med rakningen av intima delar då man under långa perioder inte får ligga som jag tyvärr råkar ut för i lite allt för långa perioder. Dock vet jag inte hur ni tjejer ser på det hela med en renrakad snopp. Jag sparar inget för ska man ändå raka sig därnere så tycker jag det är lika bra att ta bort allt. Och ju mindre man hår man har ju mer ser man av min vackra penis som jag är väldigt stolt över att visa upp då tillfälle ges.
Men sedan är det en sak jag undrar. Ser det konstigt ut att man är helrakad där och sedan har hår på benen. Jag liksom inte hårig som en apa. Men benen är ganska håriga och det andra sidan ljumskarna. Ser det jättetokigt ut om man är helt kal runt könsorganet och resten är hårigt. Har hört att vissa tjejer tycker det ser roligt ut. Men orka raka hela kroppen liksom!

Så undrar jag några sista saker om manlig könsrakning. Vi kan börja med frågan om hur mycket hår som ska tas bort. Och nu tänker jag på andra intima delar. Pungen är väldigt svår att få helt renrakad. Lite fjun är det alltid kvar. I alla fall med hyvel som jag rakar mig med. Sedan undrar jag lite över området nedanför pungen om man är emellan benen på mig. Området mellan pung och anal brukar jag hålla renrakat också. Men vi män är skapta med den ofräscha egenskapen att ha hår inne i analen. Finns det någon kille överhuvudtaget som rakar sig där. Jag skulle gärna precis som tjejer vara hårlös där. Men hur gör vi som inte är det? Man kan väl inte köra in rakhyveln i röven? Hur gör du som är man och har hår i röven? Och framför allt tycker tjejer att det är motbjudande att man har hår där?

Så till det sista om manlig och för delen också kvinnlig rakning. Men kvinnlig rakning har jag inte pratat klart om än. Det jag vill veta är om effekterna då man har rakat sig. Får ni sådana där röda utslag? Typ rakningsfinnar? Jag tycker personligen inte att min snopp är så fin då man får sådana någon dag efter rakningen. Har ni något tips på produkter att raka sig med? Eller kanske något på apoteket för intimrakning som är bra att smörja in sig med efteråt? Vad finns det annars för bekväma rakning metoder att använda sig av? Brasilian vax låter som att det gör ont. Vill jag ej prova om jag kan slippa.


Nog om håriga eller inte håriga penisar. Jag är mer intresserad av snippor för att det är min personliga sexuella läggning. Ja, jag vet att ni kanske tycker jag är udda. Men jag har inga problem med att erkänna det. Jag är faktiskt hetero och stolt över det. Hoppas ingen har något emot det. Men fruktbarhetens mussla, vagina snippa eller vad man nu vill kalla detta underbara som vi som gillar snippa får uppleva ibland tycker i alla fall jag att ska visas upp på vackrast möjliga sätt. Jag tycker givetvis att det är upp till tjejen ifråga vad hon trivs med. Det kan vara hett med helrakad vaginor. Men det är ju så vanligt och är de rakade så känns de mindre personliga tycker jag. 



   

Den undebart vackra skådespelerskan och före detta modellen Lily Cole med en flammigt, eldigt och vackert och naturligt rödhårigt och lite lagom ansad buske därnere.


Drömsnippan ser ut som den på bilderna ovan. Om jag själv får välja. Tidigare nämnde jag att jag gillar att det inte är helt orakat därnere för att helrakat kan kännas vanligt och opersonligt. Jag tycker att det är väldigt sexigt då tjejer sparar lite hår som visar deras originalfärg därnere. Och allra svagast är jag som ni kan se på bilderna för rödhåriga kvinnor. Framför allt för att jag har hört att de har ett eldigt temperament både i och utanför sovrummet. Men största fantasi är att få testa om fördomarna kring dera sexuella temperament stämmer. Är de så vilda och eldiga i sängen som det sägs. Och eldigt är det urläckert om det är därnere också. En äkta rödhårig tjej med riktigt eldfärgat hår därnere är något av det sexigaste som finns. Så är ni rödhåriga. Skit i det där med att raka er. Eller spara i alla fall ut en lagom mängd hår ovanför slidöppningen så man får se den vackra egenskapen. Jag älskar det och snoppen blir hård bara jag tänker på det. Hahaha får väl slänga in en lite raggning för de eventuella naturligt rödhåriga tjejer som läser detta. Är ni på riktigt röhåriga och orakade. Ta då kontakt med mig om intresse finns. En gång i livet vill jag få ha provat på sex med in läcker rödhårig tjej. Och allra helst så hade jag ju önskat att man träffar en sådan läckerhet som man kanske kan dela livet med. Men sådant vet man aldrig. Sjukt heta är ni natural redheads i alla fall.


Nog om rödhårigt. Men det berättade ju en del om hur jag vill att ett kvinnligt könorgan gällande hår ska se ut. Och jag har förstås inte krav på att tjejer ska vara rödhåriga. Man kan ju drömma och ha något man attraheras speciellt av helt enkelt. Men det är bara en hårfärg och det finns många söta blondiner och brunetter också. Och detsamma gäller er. Spara lite ovanför snippans öppning. En sträng med hår eller en ansad buske. En djungel som gör att det inte syns om trosorna är på eller av är väldigt osexigt. Allra helst när man ska slicka. Därför gärna fritt just i slick området. Och framför allt gör det ni trivs bäst med tjejer. Jag är i alla fall inte en person som dömmer någon efter hårväxt därnere. Det är ändå det våta håle man ska tränga in i som är det viktiga. Men ju mer personlig en snippa ser ut desto vackrare.

 

Låt gärna håret växa lite. Men som sagt man vill faktiskt kunna se att trosorna är av. Demi Moore du var och är en mycket vacker kvinna. Men det här är för mycket. Man ska ha det mant trivs i. Men med en sådan här djungel hittar man knappt hålet och får hår i munnen då man slickar. Naturligt, men lagom är bäst.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards