retard-messiah

Alla inlägg under mars 2012

Av Paul Karlsson - 30 mars 2012 02:51

THE HUMAN CENTIPEDE II (FULL SEQUENCE)

Så har jag äntligen då sett uppföljaren till klassikern "The Human Centipede". Dessutom i den oklippta versionen som inte censurerar bort äckligheterna som gör en klippt version helt poänglös.

Denna gången handlar det om den mentalt störda Martin (Laurence R. Harvey) som sett första filmen och inspireras av den till att göra en egen mänsklig tusenfoting. Denna gång av tolv personer istället för tre.

Filmen levde verkligen upp till mina förväntningar. Den här gången till skillnad från förra gången så var filmen verkligen sådär grisig som den hade rykte om sig att vara. Jag gillar starkt idén med att använda första filmen som inspirationskälla för den här filmen psykopat. Det ser jag som ett riktigt genidrag av Tom Six som är skaparen till "The Human Centipede" filmerna. Den här delen är äckligare än första delen mycket för att man mer detaljerat får se hur hela processen då mördaren skapar sin tusenfoting går till. En del av operations scenerna är så äckliga att till och med jag som är ganska härdad får titta bort. Men filmen innehåller även en härligt sjuk humor som tex i en scen då den mänskliga tusenfotingen bjuds på laxermedel. Vilket sedan leder till avföring som sprutar åt alla håll.

Snyggt är det även att filmen är filmad i svartvitt. Detta gör att filmen får en lite mer kuslig stämning. Sedan gillar starkt Tom Six sjuka humor då han i en scen valt att göra allt i svartvitt utom avföringen som behåller sin bruna färg i en scen. Som en liten vink åt Spielberg som gjorde en liknande grej i en mer seriös scen i  "Schindlers List". Laurence R. Harvey briljerar verkligen i huvudrollen som den mentalt störda Martin. Man tror verkligen på riktigt att han är den psykopat han spelar.

Det som också gör den här filmen intressant är att den utforskar bakgrunden till hur huvudpersonens psykiska sjukdom uppstår.

Kan starkt rekommendera filmen om man vill se något väldigt udda som inte liknar något annat i samma genre. Men för känsliga tittare så kan jag råda er att inte se filmen. Själv väntar jag nu med spänning på hur tredje och sista delen i "The Human Centipede" trilogin kommer att bli.


 



https://www.discshop.se/filmer/dvd/human_centipede_2_full_sequence_import/P95677

Av Paul Karlsson - 29 mars 2012 04:42

ALEXANDER

Ikväll har jag tittat på det Oliver Stones storslagna historiska film "Alexander".

Filmen berättar historien om Alexander den store, kung av Makedonien. Den berättar om hans barndom, hans erövringståg i Persien, och senare hans tragiska och mystiska död. Den betonar främst också på hans turbulenta relation med sin far, Filip II och hans mor, Olympias.

Jag tycker verkligen att den här filmen är mycket bättre än den oförtjänt dåliga kritik den har fått. Man får precis de ingredienser som man förväntar sig av ett sådant här historisk drama. Det är storlaget och mäktigt på sina ställen. Intressant och oväntat med de smått homoerotiska inslagen i filmen. Den grejen känns lite nyskapande för den här typen av filmer. Det enda som finns att klaga är att filmen är väldigt lång och ibland lite smått seg. Men det är en fängslande berättelse som man ändå vill se slutet på. Bra skådespelarprestationer är det från så väl huvudrollsinnehavarna som birollsinnehavarna. Dessutom är Angelina Jolie väldigt vacker. Bara det är en bidragande anledning till att se filmen.

Kan starkt rekommendera filmen om man gillar den här typen av episka, historiska filmer.


 



https://www.discshop.se/filmer/dvd/alexander_directors_cut_import/P142421

Av Paul Karlsson - 28 mars 2012 17:20

GONE IN 60 SECONDS

Jag har nu kompletterat mina Angelina Jolie kunskaper genom att se den här filmen som hon tyvärr hade en mindre roll i än vad jag hade hoppats på.

Filmen handlar om Randall "Memphis" Raines. En före detta biltjuv som dragit sig tillbaka för att leva ett mer hederligt liv. Men en dag får han höra att hans bror är i fara. För att rädda sin bror tvingas Randall att återvända till sitt liv som biltjuv. Han måste stjäla 50 bilar på 20 timmar för att hans brors liv ska bli skonat.

Väldigt spännande film med en del väldigt spektakulära actionscener. Nicolas Cage är som alltid bra. Angelina Jolie är superhet som vanligt. Men som sagt så känns det som att man hade velat se mer av henne i den här filmen. Jag var från början kritiskt till denna film för att jag bara trodde det skulle vara en simpel actionfilm som försöker få in så många häftiga biljakter som möjligt på kortast möjliga tid. Men blev positivt överraskad. Filmen har faktiskt en story som griper tag också.

Kan verkligen rekommendera filmen om man vill ha en adrenalinkick av häftiga actionscener i en actionfilm som faktiskt har en ganska intressant story.


 



https://www.discshop.se/filmer/dvd/gone_in_60_seconds_2000_import_sv_text/P136539

Av Paul Karlsson - 28 mars 2012 16:51

THE ADVENTURES OF TINTIN: THE SECRET OF THE UNICORN

Så har då även jag sett Tintin filmen som det aldrig blev av att jag såg då den gick på bio efter som intressantare filmer konkurrerade om uppmärksamheten då. Jag gillade verkligen det jag såg.

I den här filmen får man följa Tintin då han finner ett modellskepp som bär på en hemlighet i form av en skattkarta. Det bär sedan av till olika delar av världen där han förenas med Kapten Haddock och andra kända karaktärer från serien.

Som sagt så gillade jag verkligen filmen. Steven Spielberg och Peter Jackson har verkligen lyckats att återskapa känslan från serietidningen och hela filmen  är verkligen en fröjd för ögat att bevittna. Bra skådespelarprestationer bjuds det också på. Framför allt från Andy Serkis som är väldigt underhållande i rollen som Kapten Haddock. Jag var väldigt kritisk till filmen till en början eftersom jag inte är något stort fan av Tintin serien. Men jag blev verkligen överraskad av hur snyggt gjord filmen var och den blir aldrig tråkig.

Kan starkt rekommendera filmen om man gillar spännande matinéäventyr i sann Indiana Jones anda.


 



https://www.discshop.se/filmer/dvd/tintins_aventyr_enhorningens_hemlighet/P96637

Av Paul Karlsson - 25 mars 2012 17:43

THE HUNGER GAMES


Så var det då också dags för Suzanne Collins romantrilogi att bli film. Jag var och såg första delen "Hungerspelen" ikväll. För variationens skull är inte denna historiens tema vampyrer, trollkarlar eller annat övernaturligt tjafs. Denna gång är det en mer futuristisk och ganska realistisk historia som ska berättas. Ämnet som tas upp är vad som kan hända då dokusåpan tar över för mycket och allt går överstyr.


Filmen handlar om en fruktansvärd framtid där en rad krig har gjort Nordamerika skakigt. Området är därför indelat i tolv distrikt. Varje år tävlar 24 ungdomar, två från varje distrikt, i Hungerspelen. Reglerna är enkla, en vinnare, en överlevare. Katniss syster Prim blir utvald att delta i lotteriet, men Katniss kan inte låta sin älskade lillasyster syster riskera sitt liv. Hon tar sin systers plats.


Temat i denna film är ständigt aktuellt och dokusåpan har även i år fått en uppsving med "Big Brother", "Djungelns Drottning" och all annan skräp-tv som sänds. Skillnaden är bara den att i dessa dokusåpor är det frivilligt att delta. I "Hungerspelen" har man inget val. Är man antagen så måste man kämpa för sitt liv för att inte vara en av de 23 som kommer att dö under bästa sändningstid.


Det är mycket spännande att följa Katniss (Jennifer Lawrence) och Peeta (Josh Hucherson) från distrikt 12 i deras kamp mot de andra deltagarna. Det blir verkligen en blodig kamp som inte är något för den yngre biopubliken att titta på. Hur det går ska jag inte avslöja, men första filmen handlar om "Hungerspelet" tävlingen och hur det går i den. Del två kommer att handla om livet efter tv-sändningarna och del tre är den avslutande delen.


Den vildmarksterräng där såpan utspelar sig blir den miljö som är utgångspunkten i filmen. Ibland får man även se hur showens åskådare bevittnar allt utifrån och vilka kravaller och bråk detta leder till.


Utöver Jennifer Lawrence gripande gestaltande av Kathiss så finns det även minnesvärda birollsinnehavare i filmen. Woody Harrelson gör en väldigt underhållande gestaltning av Kathiss och Peetas mentor i tävlingen. Lenny Kravitz dyker även upp som en av de som försöker stötta distrikt 12 deltagarna. Samt Donald Sutherland och Stanley Tucci medverkar i filmen. Och "American Beauty"-stjärnan Wes Bentley får man inte heller glömma. Han har nämligen ett av filmhistoriens skojigaste skägg i den här filmen.


Jag kan sammanfattningsvis säga att den här filmen är väldigt spännande och sevärd om man vill se en annorlunda film som tar upp ett ständigt aktuellt mediafenomen. Men gillar man inte att se ungdomar som skadar varandra till den grad att blodet sprutar åt alla håll så råder jag att inte titta på den här filmen.


 



https://www.discshop.se/filmer/dvd/hunger_games_2_disc/P98718

Av Paul Karlsson - 23 mars 2012 13:39

LARA CROFT: TOMB RAIDER - CRADLE OF LIFE

Nu har jag även tagit mig tid till att titta på andra filmen om tv-spels karaktären  Lara Croft. Som vanligt är Angelina Jolie som klippt och skuren för rollen. Det är i forumet actionfilmer där hon får göra sina egna stunts hon trivs bäst och det märks.

Den här gången är Lara Croft (Angelina Jolie) tillbaka för att ta sig an det farliga uppdraget att återfinna det som en antik civilisation trodde var roten till allt ont, Pandoras ask. Hon tvingas resa jorden runt, från Grekland till Hongkong och Kenya och ännu längre bort för att hitta asken, innan en galen vetenskapsman (Ciaran Hinds) hittar den och kan använda den för att utplåna världen.Till detta äventyr värvar hon sin före detta pojkvän Terry Sheridan (Gerard Butler) . En vinningslysten egoist som tidigare har förrått både Lara och nationen. Hon vet att han är den bäste för uppdraget, men kan hon lita på honom?

Allting är med andra ord sig likt från förra gången. Bara lite nya ansikten i roller som kretsar kring Lara Croft. Men annars är allt bekant. Croft får ledtrådar till ett föremål som kan hamna i orätta händer. Jakten drar igång och denna gång har hon en manlig sidekick väldigt bra spelad av Gerard Butler. Deras dialog blir den stora humoristiska behållningen i filmen. Och Laras förflutna med den här mannen bidrar också till en del spänning. Filmen bjuder även på en hel del häftiga och minnesvärda actionscener. Bättre Lara Croft än Angelina Jolie kunde de knappast välja. Hon trivs jättebra i rollen och jag hoppas verkligen att de där remake ryktena inte stämmer. Jolie har nämligen inte tillfrågats om att vara med i den eventuella filmen. Jag ska aldrig se den nyinspelningen om inte hon är med.

Som alltid så får man bevittna detta äventyr i en massa vackra delar av världen. Men även fantasivärldarna är extra spektakulära. Först i början av filmen är det coolt att få bevittna ett antikt tempel som befinner sig under vatten. Då Laras resa närmar sig Pandoras Ask så bjuds det även på en häftig scen med skuggväktare i form av väldigt snabba och skräckinjagande monster.

Sammanfattningsvis kan jag säga att den här filmen är minst lika bra som den förra. Filmerna om Lara Croft är inga mästerverk precis. Men att se Angelina Jolie i en genre där hon trivs gör att filmen blir bra. Man får se den för vad den är bara. En typisk matiné film med lite Indiana Jones känsla.


 



https://www.discshop.se/filmer/dvd/tomb_raider_2_cradle_of_life/P37203

Av Paul Karlsson - 22 mars 2012 22:50

VARIATION GER ETT BERIKAT SEXLIV


Uppstarten har varit en väldigt lång transportsträcka för mig från det att jag hade en mer seriös relation senast. Har bara haft en relation som man kan kalla för ett förhållande. Efter det varit förälskad och de gångerna har jag varje gång blivit bränd. Så jag tror inte på det där med kärlek längre. Ändå tycker jag att romantik är fint trots att det jag söker oftast är sex eftersom jag känner mig för trasig inombords för att inleda något seriöst.

Jag väljer därför att skriva om att hoppa över allt det med det utdragna förspelet som att lära känna varandra och bli tillsammans. Jag går istället direkt på situationen då man har för avsikt att ha sex med varandra. Jag utgår ifrån mig själv och vad jag tycker att är mysigt och vad som gör mig kåt.

Eftersom jag är en filmnörd så kommer fokuset att glida in på valet av film för den perfekta sexdejten enligt mig. Men innan jag kommer dit i denna text så finns det viktiga faser att först gå igenom. Först och främst kan man ju laga lite mat tillsammans som ger lite tid för småprat och hångel. Sen kan kanske  börja titta på en film i skenet av levande ljus medan man äter. Jag personligen skulle välja någon film gjord av Tim Burton eller någon fantasy film.

En film ska jag till att börja vill avråda från att se i detta sammanhang. Och det är "The Human Centipede". Sjukt rolig film, men den kan frambringa kräk reaktioner då man sitter och äter. Och har man kräkts så är nog tyvärr all den erotiska stämning slut som man hade från början. Och hårdporr kan jag också avråda. I alla fall är inte jag någon som tänder på den typen av film mer än i studiesyfte då jag är ensam.

Vad jag istället skulle gå igång på är följande filmer som konstnärligt vackra och inte så grova filmer med erotiskt tema:

SUMMER LOVERS
En romantisk komedi från 1982. Mycket nakenbad och triangeldrama i vackra grekiska miljöer. Peter Gallagher och Daryl Hannah gör huvudrollerna i denna vackra film.

SIRENS
Ett drama från 1993 med bla Hugh Grant och Elle Macpherson. Mycket inslag av nakna vackra kvinnokroppar i vackra australiska miljöer.

EMMANUELLE
En serie med erotiska berättelser som förr i tiden gick under sena kvällar på TV4. Vackert, mycket naket och sexuellt, men aldrig grovt eller osmakligt som porr.  Mer konstnärlig erotik med andra ord.

Sen går jag förstås också igång på det mesta i filmväg som Angelina Jolie medverkar i. Så om man av en händelse kanske dejtar en bisexuell tjej med samma intresse av Angelina så kanske någon av hennes filmer kan vara det perfekta filmvalet.


Detta var några tips på filmval som kan funka. När man har passerat den fasen kan man på allvar börja kyssas om man inte redan börjat under filmen. Långsamt börja smeka av varandra kläderna. Utforska varandras kroppar med händer och tunga. Kanske massera varandra med oljor. Gå ner oralt på varandra. Sen utforska alla de ställningar man kan komma på för att ge varandra de bästa möjliga orgasmerna och sexuell upplevelserna.Sexleksaker kan också få medverka för att ge extra krydda åt sexlivet.

Avslutningsvis vill jag också tillägga att jag inte alltid vill ha förspelet. Men när man lär känna en ny person vill jag det första gången. Sen får gärna min kvinnliga partner visa hur mycket hon åtrår och vill ha mig genom att slita av mig kläderna och kasta ner mig på sängen för att vi sedan ska knulla med hårda tag.

Ibland är det mysigt med ömhet och ibland är förspel trevligt. Variation ger ett mer berikat sexliv.


 

Av Paul Karlsson - 22 mars 2012 13:15

BUFFY THE VAMPIRE SLAYER: CHAOS BLEEDS

För några dagar sedan klarade jag ut det här spelet till Playstation 2. Det var väldigt svårt på sina ställen. Många gånger visste man inte vart man skulle gå  för att klara banorna. Mycket handlade det om att lösa mysterium, hitta prylar och ledtrådar som kan ta en vidare i spelet. Men framför allt handlade det om att spöa vampyrer, demoner, zombies och en massa annat övernaturligt avskum. Man får tillfälle att spela som Buffy, Spike, Willow, Xander, Faith och Sid The Dummy.

Jag tycker att spelet är snyggt och det finns verkligen en story bakom spelet som ger inlevelse. Sedan är det fruktansvärt kul att spöa vampyrer och köra en påle i hjärtat på dem så de blir till aska. Det enda som är lite jobbigt är styrningen ibland när man slåss. Då kan Buffy och de andra karaktärerna många gånger stå och slåss åt ett annat håll så fienden attackerar en bakifrån. Och livmätaren tar slut ganska snabbt om man inte har medicinlådor att fylla på livet med. En del bossar är dessutom jättesvåra så att det hänger på millimetern att man klarar dem ibland.

Men det är häftiga miljöer man får vistas i. Många av dem är ställen i staden Sunnydale som man är bekant med i serien. Men en del nya häftiga miljöer dyker också upp. Bland annat min favoritbana där man vistas på ett zombiesmittat zoo där man attackeras av pingvinzombies och zombiegorillor.  Och sista banan är ett gammalt slott från 1200-talet. Många karaktärer man fått lära känna i tv-serien dyker också upp i spelets handling.

Så om man som jag är ett fan av serien "Buffy The Vampire Slayer" så är spelet ett måste. Det är riktigt kul på sina ställen. Men man får ha tålamod och nerver då man spelar det.


 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards