retard-messiah

Alla inlägg under april 2012

Av Paul Karlsson - 30 april 2012 04:51

HELL'S KITCHEN


Ikväll har jag tittat på en filmen "Hell's Kitchen" som är 

gjord gaska tidigt i Angelina Jolies karriär.


Detta är grund och botten filmens handling:
Ett rån går fullständigt åt helvete och alla dör utom en. 

Den överlevande (Mekhi Phifer) hamnar i fängelse och när 

han skall släppas ut vill hans gamla flickvän (Angelina Jolie) att 

hennes nya pojkvän ska döda honom.


"Hell's Kitchen" är i sin helthet en ganska intetsägande film som inte 

berör så pass mycket att man direkt lägger den på minnet efter att man 

har sett den. Skådespeleriet i filmen är ganska ojämnt. Det är bara Rosanna Arquette 

och Angelina Jolie som glänser i sina roller. Och de gör sitt yttersta av de roller de fått sig 

tilldelade i filmen. Men historien är dessvärre för osammanhängande och oengagerad.



Filmen får en svag tvåa av fem möjliga av mig. Hade det inte varit för de scener där Angelina Jolie och Rosanna Arquette 

medverkar i så hade filmen bara fått en etta.


Jag kan enbart rekommendera "Hell's Kitchen" till hängivna Angelina Jolie fans som precis som jag vill se allt Jolie har 

medverkat i. För andra personer är filmen inte direkt något nyskapande i genren 

"knark och andra affärsuppgörelser i den undre världen".



 

Av Paul Karlsson - 29 april 2012 03:58

THE AVENGERS


Ikväll så har jag äntligen fått se filmen med stort "F". Om man räknar bort "Dark Shadows" så är detta den film jag mest sett 

fram emot under detta år. Och "The Hobbit" också förstås. Men nu ska jag fokusera helt på kvällens mäktiga filmupplevelse.



Handlingen är rätt simpel. Thors ständigt förrädiska och manipulerande bror Loki har överlevt då han föll ner i avgrunden 

i slutet av filmen "Thor". Nu gör han ett försök att förinta Jorden. Den internationella fredsbevarande byrån S.H.I.E.L.D. 

står helt maktlösa inför hotet. Så de bestämmer sig för att samla ihop ett gäng bestående av Thor, Iron Man, Hulken, 

Hawkeye, Captain America och Black Widow för att bevara freden och bekämpa hotet mot vår planet. 


Filmen levde verkligen upp till mina höga förväntningar. I början kändes allt lite rörigt då alla superhjältarnas sidohistorier 

skulle vävas in i en helhet. Men när det hela knyts ihop så blir det helt underbart. Många spektakulära och mäktiga 

actionscener bjuds det på. Det finns en lagom portion humor och rolig dialog i filmen. För det mesta är det Robert Downey Jr

i rollen som Tony Stark som bjuder på den biten, men även de andra kommer in med en och annan rolig kommentar ibland.



Personligen är jag ett väldigt stort "Thor" fan eftersom nordisk mytologi är något som intresserar mig mycket. 

Därför gillar jag verkligen att just "Thor" och hans bror har en väldigt stor del av den här historian. 

Men något annat som filmen verkligen ska ha ett plus för är Hulken. Äntligen har de lyckats med att skapa en trovärdig 

Hulk som inte ser så väldigt dataanimerad ut. Och scenerna där Hulken spöar upp Loki är fruktansvärt kul att bevittna.



Annars är det som lyfter filmen och gör den sevärd relationerna mellan superhjältarna och konflikterna innan de lär sig 

att samarbeta som team.


Tro det eller ej. Men det finns faktiskt en sak att klaga på och det är 3D-effekterna. I en sådan här storfilm förväntar jag 

mig storslagna och häftiga 3D-effekter. Men ibland fick jag faktiskt höja på 3D-glasögonen för att verkligen få bekräftat att 

det är en 3D-film jag sitter och tittar på.



Filmen kan starkt rekommenderas för både serienördar som mig själv och även andra som inte är så insatta i 

Marvels värld. En mer storslagen film blir det nog inte förrän i december då "The Hobbit" har premiär.




 


https://www.discshop.se/filmer/dvd/avengers_1/P100358


https://cdon.se/film/the-avengers-35857687

Av Paul Karlsson - 28 april 2012 05:28

MOJAVE MOON


Ikväll har jag tittat på en av Angelina Jolies tidiga filmer 

som heter "Mojave Moon".


Filmens intrig är ganska enkel. En man (Danny Aiello) plockar 

upp en kvinnlig liftare (Angelina Jolie), och kör hem henne 

till hennes hus ute i öknen. På väg därifrån får mannen 

problem med bilen. När han stannar för att ordna det 

hittar han ett lik i bakluckan.



"Mojave Moon" är en underhållande road movie med både en 

gnutta humor och allvar. Angelina Jolie är vacker som alltid. 

Trevligt är det också att man får bevittna en del trevliga 

nakenscener med henne. Det är dessutom väldigt 

underhållande att se Terminator skådisen Michael Biehn 

spela en riktig psykopat. Även Alfred Molina dyker upp i en 

underhållande biroll. Förvånansvärt många kända skådisar 

dyker upp i denna film.


Kan starkt rekommendera "Mojave Moon" om man gillar att 

se charmiga road movies med hjärtat på rätta stället. 

Och för Angelina Jolie fans som mig själv är filmen ett måste.

 



https://www.discshop.se/filmer/desert_moon/L39568

Av Paul Karlsson - 27 april 2012 10:03

Varför vara arg när man kan vara glad? sa Kjell Bergqvist 

en gång i den kultförklarade tv-serien "Silvermannen" från 90-talet.


Jo för att det är lättast att vara arg säger jag då. 

I dag är jag väldigt ARG för att människor är så oärliga. 

Det finns ju de som säger att det är gott att ha russin i glöggen. 

Russin är ju något av det äckligaste som finns.


MAN SKA FÖR HELVETE BARA HA MANDEL I GLÖGGEN !!!!


 

Av Paul Karlsson - 21 april 2012 17:34

Att skiljas är att dö en smula
men att dö är inte att skiljas
sa mannen som förvarade
sin styckade fru i frysen


 

Av Paul Karlsson - 20 april 2012 00:26

Hehehe så trevligt när det till och med händer något roligt

i Asarum. När jag skulle gå ner till Coop för att handla kommer

det en brandbil med blinkande blåljus farande. Sen kommer en till, 

en tredje och till slut även en ambulans och en snutbil. Alla ställer sig 

utanför min lägenhetsbyggnad och ockuperar vägen för att det antas att det 

pågår en brand i byggnaden bredvid.


Vad jag kunde uppfatta från brandmännens kommunikationsradio så var det någon

idiot som har försökt tända eld på sig själv. Men jag skiter i vilket. Vet ej längre om det bor

någon jag känner där ändå. Men fy fan vad förbannad jag hade blivit om någon dåre hade tänt 

eld på sin lägenhet i samma byggnad som jag bor i. Det vore väldigt egoistiskt med tanke på att jag 

äger en massa filmer jag sätter väldigt stort värde på. Och jag hade hellre dött och brunnit inne än att mista dem.


Men som sagt kul när det händer något roligt i Asarum. Lite dåligt med sexiga kvinnor i uniformer dock. Tur att idioter

drar hit brandkåren då man inte har något intressant att se på tv. Då kunde jag ju ha missat uppståndelsen utanför som

drog till sig uppmärksamhet från hel del av grannskapet.


 


 

Av Paul Karlsson - 14 april 2012 06:54

Varför kan inte detta ögonblick med Gammelsmurfen vara för evigt?


Eufori
För alltid, till tidens slut
Från och med nu, bara jag och Gammelsmurfen
Vi älskar och våra snoppar står upp-upp-upp-upp-upp-upp-upp
Allt vi känner tillsammans är
Eufori


 

Av Paul Karlsson - 14 april 2012 01:44

EFTERSOM DENNA BILD ÄR SÅ GRYMT SNYGG SÅ BJUDER JAG PÅ DEN IGEN. 

MED EN ANNAN TEXT DENNA GÅNG. TÄNK PÅ EN SCEN VID KUNGAGRAVEN

I TAGE DANIELSSONS KLASSIKER "ÄPPELKRIGET"

DÅ NI LÄSER TEXT OCH TITTAR PÅ BILD:



LITE GRANN FRÅN NEDAN


Jag är en liten ödlepåg från Blekinge.
En Bleking som Ni vet är alltid trygg.
Och fast jag är så nära maskros och tusensköna.
jag sitter säkert på min ödlerygg
Långt ovan mig det ligger som en tavla.
Det vackraste i världen man kan se
Både skogar, sjö och strand
blir ett enda reptilland
när man ser det lite grann så här från nedan.


 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards