retard-messiah

Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

FILMRECENSION: CONAN O'BRIEN CAN'T STOP

Av Paul Karlsson - 21 februari 2012 18:04

CONAN O'BRIEN CAN'T STOP


Jag har länge väntat på att få se den här dokumentären om den före detta talkshow programledaren Conan O´Brien då han ger sig ut på live turné. Det man får ta del av är dokumentära inspelningar av ett kamerateam som Conan har med sig på konserterna och backstage. Vad det verkligen är för bild han vill förmedla av sig själv känns lite oklart. Jag personligen har sett honom som mycket roligare än vad konkurrenterna Jay Leno och David Letterman är. Conan känns som en ung frisk fläkt med sin sarkastiska humor.


Bilden man får av den här dokumentären är att han är ganska elak även privat. Han predikar hela tiden om hur orättvist behandlad han blivit av NBS då de valde att först ge honom Jay Lenos sändnings tid då han skulle gå i pension. För att sedan upptäcka att tittarsiffrorna i USA sjönk. Då beslutade Jay sig för att ta tillbaka sitt jobb och göra Conan arbetslös.


 Men då man i dokumentären får se hur han han bemöter sina fans så är det med en påmålad artighet. I logen sitter han sen och beklagar sig om hur jobbigt det är att möta fansen och vilka tråkiga okarismatiska personer han blir påtvingad då de smiter in i hans loge eller springer på honom ute. Dessutom är han genuint elak mot vissa som är gamla bekantskaper från förr. Han hunsar sina anställda och kör med dem hela tiden. Vad man inte vet är om det är ett spel eller om det är sådan han är.


Intressant tycker jag att det är med sådana här dokumentärer. Men jag hade gärna sett mer av hans konserter också. De dyker bara upp som snabba klipp. Det är knappt att man ens får se en hel låt eller en hel sketch. Och jag blev lite irriterad för att det hela tiden sagts att Jim Carrey medverkar i filmen. Men han bara skymtar förbi som hastigast i logen. Jag hade velat se hela hans och Conans uppträdande i superhjälte dräkter. Men det var tydligen för mycket begärt. Man får väl hålla till godo med de dåligt filmade versionerna av uppträdandet som finns på youtube.


Jag gillade den dokumentära känslan rätt om den var lite rörig och snabb i sin klippning ibland. Men jag kan ändå rekommendera den för er som vill se kändisskapets baksida och att det finns en elakhet hos Conan som kanske är en fasad eller så kanske det är sådan han är.


Men filmen får ingen plats i min dvd-hylla bredvid mästaren Jim Carreys filmer.


 


Det här framträdandet med Conan O´Brien och Jim Carrey hade jag viljat se i sin helhet:



Och här gör en Jim Carrey en väldigt bra gestaltning av hur man upplever Conan O´Brien efter att ha sett den här dokumentären:



 

https://www.discshop.se/filmer/dvd/conan_obrien_cant_stop/P96924

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paul Karlsson - Onsdag 17 april 15:57

  BACK TO BLACK   Artisten och ikonen Amy Winehouse har nu fått sin historia berättad i filmen “Back To Black" som jag har var på bio och sett. Jag ska därmed berätta vad jag tyckte i denna recension. Men först lite om handlingen. Fil...

Av Paul Karlsson - Torsdag 4 april 18:31

  GHOSTBUSTERS: FROZEN EMPIRE   Ghostbusters franchisen har efter framgången med den senaste delen “Ghostbusters: Afterlife” fått sin fortsättning med filmen “Ghosbusters: Frozen Empire”. Den filmen har jag varit och s...

Av Paul Karlsson - Torsdag 28 mars 15:50

  GODZILLA X KONG: THE NEW EMPIRE   MonsterVerse-franchisen om Godzilla och King Kong har nu fått sin fortsättning med filmen “Godzilla x Kong: The New Empire” som jag nu har varit sett på bio. Jag ska därmed berätta vad jag tyckt...

Av Paul Karlsson - Onsdag 13 mars 18:21

  MAY DECEMBER   Filmen “May December” som fick en Oscarsnominering i kategorin bästa originalmanus har jag nu varit och sett på bio. Jag ska därmed nu berätta med denna recension vad jag tyckte. Men först ska jag berätta lite om ...

Av Paul Karlsson - Torsdag 7 mars 16:23

  DEN SISTA RESAN   Radarparet Filip och Fredrik är högaktuella med en ny film som heter “Den Sista Resan”. Den filmen har jag varit och sett på bio och ska med denna recension berätta vad jag tyckte. Men först lite om handlingen....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards