retard-messiah

Direktlänk till inlägg 20 juni 2019

FILMRECENSION: MEN IN BLACK: INTERNATIONAL

Av Paul Karlsson - 20 juni 2019 19:20


  MEN IN BLACK: INTERNATIONAL


Jag har varit och sett den nya "Men in Black" filmen "Men in Black: International" och ska med denna recension berätta vad jag tyckte. Men först lite om filmens handling.


Men in Black har alltid skyddat världen från universums avskum. I detta nya äventyr ställs de inför det största hotet hittills: en mullvad inom Men in Black-organisationen.


Filmen var underhållande att se på och den alien-värld som Men in Balck organisationen vistas i var lika fantasifull och snyggt skapad som i de föregående filmerna. Chris Hemsworth och Teresa Thompson levererar som den nya duon. Men det känns tomt utan Will Smith och Tommy Lee Jones som spelade originalduon. "Men in Black: International" funkar som en hyfsat underhållande sommarblockbuster om man inte har för höga förväntningar. Det skulle bara ha satsats på ett lite bättre manus. Filmens intrig känns nämligen som lite väl tunn och händelselös. Chris Hemsworth och Teresa Thompson har bra kemi tillsammans och bra komisk tajming. Samt är Rebecca Ferguson underhållande att se som en av filmens skurkar. Men det räcker dessvärre inte hela vägen. Filmen blir inte i närheten så bra och underhållande som orginalfilmerna i denna filmserie. Men som sagt så finns det en del som är underhållande med filmen om man inte förväntar sig något annat än en blek kopia av de gamla filmerna. Chris Hemsworths gestaltande av den kaxiga MIB-agenten H lyfter filmen lite så att den i alla fall frambringar en del skratt.


Sammanfattningsvis så kan filmen "Men in Black: International" rekommenderas om man vill ha lättsmält underhållning och inte hoppas på en "Men in Black" film som är identisk med originalfilmerna. En svag trea av fem möjliga ger jag filmen i betyg.

 

 

 



https://www.discshop.se/filmer/dvd/men_in_black_international/P164461


https://cdon.se/film/men-in-black-international-47889470

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paul Karlsson - Torsdag 28 mars 15:50

  GODZILLA X KONG: THE NEW EMPIRE   MonsterVerse-franchisen om Godzilla och King Kong har nu fått sin fortsättning med filmen “Godzilla x Kong: The New Empire” som jag nu har varit sett på bio. Jag ska därmed berätta vad jag tyckt...

Av Paul Karlsson - Onsdag 13 mars 18:21

  MAY DECEMBER   Filmen “May December” som fick en Oscarsnominering i kategorin bästa originalmanus har jag nu varit och sett på bio. Jag ska därmed nu berätta med denna recension vad jag tyckte. Men först ska jag berätta lite om ...

Av Paul Karlsson - Torsdag 7 mars 16:23

  DEN SISTA RESAN   Radarparet Filip och Fredrik är högaktuella med en ny film som heter “Den Sista Resan”. Den filmen har jag varit och sett på bio och ska med denna recension berätta vad jag tyckte. Men först lite om handlingen....

Av Paul Karlsson - Torsdag 29 feb 16:27

    DUNE PART TWO   Så var den äntligen här! Uppföljaren på Denis Villeneuves mäktiga rymdepos som han briljerade med år 2021 på bioduken. Nu har jag varit och sett uppföljaren “Dune Part Two” på bio och ska med denna recension ...

Av Paul Karlsson - Torsdag 22 feb 17:50

  BOB MARLEY: ONE LOVE   Reggaelegenden Bob Marley har nu fått en egen biopic film med titeln “Bob Marley: One Love”. Den har jag nu varit och sett på bio och ska med denna recension berätta vad jag tyckte. Men först lite om handl...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards