retard-messiah

Direktlänk till inlägg 4 juni 2019

FILMRECENSION: GODZILLA: KING OF THE MONSTERS

Av Paul Karlsson - 4 juni 2019 06:21

 

 GODZILLA: KING OF THE MONSTERS


Nu har "Godzilla" filmen ifrån 2014 fått sin uppföljare och jag har varit och sett den och ska med denna filmrecension berätta vad jag tyckte. Men först lite om filmens handling.


Hjältarna i den kryptozoologiska byrån Monarch ställs inför en samling av historiens största monster när Godzilla möter Mothra, Rodan och den trehövdade King Ghidora. När de forntida superarterna man länge bara trodde var en myt reser sig så står hela mänsklighetens existens på spel.


Det sparas inte direkt på krutet i "Godzilla: King of the Monsters". Det bjuds på många mäktiga och väldigt snygga fajter mellan Godzilla och diverse olika monster. Filmen erbjuder mer action än sin föregångare som mer fokuserade på mänskliga karaktärer och att bara lite lätt introducera oss till den alternativa framtid som Godzilla dök upp i. Jag var lite besviken på den filmen för att det dröjde typ tills halva filmens speltid hade gått innan Godzilla ens dök upp i någon scen. Men i den här uppföljaren så får man mycket mer scener med Godzilla och jag gillar verkligen vinklingen som gör honom till en hjälte och inte enbart ett monster. Reptilälskare som jag är så kan jag inte annat än charmas av konceptet att en gigantiskt stor ödla är världens räddning.


Filmen har också en imponerande rolluppsättning bestående av Kyle Chandler (Super 8), Vera Farmiga (The Conjuring), Millie Bobby Brown (Stranger Things), Sally Hawkins (The Shape of Water) och Charles Dance (Game of Thrones).Dessvärre faller filmen lite på att karaktärerna inte är så utvecklade och välskrivna. Det ges inte så mycket tid till att ge karaktärerna fokus för att så mycket actionscener och mäktiga fajter mellan monster ska hinnas med. Därav blir inte filmen så mästerligt bra som den hade kunnat bli, men jag tycker ändå att "Godzilla: King of the Monsters" är bättre än den förra Godzilla filmen.


Vill man se en monsterfilm med mycket snygga visuella effekter så kan man uppskatta "Godzilla: King of the Monsters" om man inte har för höga förväntningar. Jag tyckte sammanfattningsvis att filmen var underhållande och levererade en hel del häftiga scener med Godzilla. Så jag ger filmen godkänt, men inte mer än så. En trea av fem möjliga får filmen "Godzilla: King of the Monsters" av mig i betyg.

 

 

 



https://www.discshop.se/filmer/dvd/godzilla_king_of_the_monsters_2019/P164249


https://cdon.se/film/godzilla-ii-king-of-the-monsters-45092020

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paul Karlsson - Onsdag 13 mars 18:21

  MAY DECEMBER   Filmen “May December” som fick en Oscarsnominering i kategorin bästa originalmanus har jag nu varit och sett på bio. Jag ska därmed nu berätta med denna recension vad jag tyckte. Men först ska jag berätta lite om ...

Av Paul Karlsson - Torsdag 7 mars 16:23

  DEN SISTA RESAN   Radarparet Filip och Fredrik är högaktuella med en ny film som heter “Den Sista Resan”. Den filmen har jag varit och sett på bio och ska med denna recension berätta vad jag tyckte. Men först lite om handlingen....

Av Paul Karlsson - Torsdag 29 feb 16:27

    DUNE PART TWO   Så var den äntligen här! Uppföljaren på Denis Villeneuves mäktiga rymdepos som han briljerade med år 2021 på bioduken. Nu har jag varit och sett uppföljaren “Dune Part Two” på bio och ska med denna recension ...

Av Paul Karlsson - Torsdag 22 feb 17:50

  BOB MARLEY: ONE LOVE   Reggaelegenden Bob Marley har nu fått en egen biopic film med titeln “Bob Marley: One Love”. Den har jag nu varit och sett på bio och ska med denna recension berätta vad jag tyckte. Men först lite om handl...

Av Paul Karlsson - Torsdag 15 feb 14:41

  MADAME WEB   Sony nya Marvel-satsning “Madame Web” har jag nu varit på bio och sett. Jag ska nu med denna recension berätta vad jag tyckte. Men först lite om filmens handling.   I Sonys Marvel-universum har vi tidigare fått ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards