retard-messiah

Alla inlägg den 25 oktober 2018

Av Paul Karlsson - 25 oktober 2018 15:46

 

LYRRO – IN & UTVANDRARNA


Nu har äntligen Lorrygängets humorklassiker "Yrrol" fått en en uppföljare. "Lyrro – In & Utvandrarna" heter filmen och jag har nu varit sett den. Om de höga förväntningarna blev uppfyllda ska jag berätta nu. Men först lite om filmens handling.


Borta bra men hemma bäst? Nej, det stämmer nog inte riktigt och har nog aldrig gjort. "Lyrro – In och Utvandrarna" är en sketchfilm som handlar om att människan alltid har varit på väg. Ibland flyende från något men ofta också sökande efter något annat. Kanske är det bättre någon annanstans och kanske blir vi också bättre människor om vi får möjligheten att leva på en plats längre bort?


Jag gillade verkligen filmen "Yrrol" och tycker att det är en av de bästa svenska humorfilmerna som någonsin gjorts. Så därav var mina förväntningar skyhöga. Tyvärr så kan jag inte säga att mina förväntningar blev direkt uppfyllda. Det skämtas på en hel del i några träffsäkra sketcher om desperata pensionärer som vägrar åldras. Verklighetsfrånvända nationalister, PK-liberaler och radikalfeminister drivs det också med. Och i en sketch bråkas det om vilken världsreligion som är viktigast och har störst betydelse. Det blir många träffsäkra satirer och iakttagelser kring vårt samhälle. Men humorn är tyvärr väldigt ojämn och lockar inte till skratt lika ofta som humorn i "Yrrol". En del av filmens innehåll faller tyvärr platt och det känns lite tomt när inte Ulla Skoog är med denna gång.


Jag kan rekommendera filmen om man vill se en lätt underhållande sketchfilm. Men hoppas man på en lika rolig film som "Yrrol" så kommer man att bli besviken. En tvåa av fem möjliga får filmen "Lyrro – In & Utvandrarna" av mig i betyg.

 

 

 


https://www.discshop.se/filmer/dvd/lyrro_ut_invandrarna/P161046


https://cdon.se/film/lyrro-ut-invandrarna-46022435

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards