retard-messiah

Direktlänk till inlägg 5 juli 2018

FILMRECENSION: ANT-MAN AND THE WASP

Av Paul Karlsson - 5 juli 2018 20:18

 

ANT-MAN AND THE WASP


Nu har jag varit och sett Marvels nya storfilm "Ant-Man and The Wasp" och ska med denna filmrecension berätta vad jag tyckte. Men först lite om handlingen.


Kort efter handlingen i "Captain America: Civil War" sitter Scott Lang (Ant-Man) i husarrest med inte lång tid kvar av sitt straff. En dag får han oväntat besök av sin gamla vän Hope Van Dyne (The Wasp) som behöver hans hjälp för att bygga klart en tunnel till kvantdimensionen, där hennes mamma Janet Van Dyne varit fången i över 30 år. Lang som själv varit i djupet och vänt, går med på att hjälpa Hope och hennes pappa Dr. Hank Pym så länge hans annalkande frihet inte äventyras. Snart inser de dock att projektet kommer ta mer tid och energi än planerat och förstår dessutom att någon annan också gärna vill ha hem Janet, fast av helt andra anledningar.


Man får vad man förväntar sig. Ett underhållande och actionspäckat äventyr med snygga effekter. Framför allt scenerna där Ant-Man och Wasp krymper eller i Ant-Mans fall även växer är väldigt snygga och välgjorda. Och scenerna som utspelar sig i kvantdimensionen är väldigt visuellt vackra och fantasifullt skapade. Paul Rudd och Evangeline Lilly funkar väldigt bra i kontrast till varandra som filmens titelpar. Michael Douglas och Michelle Pfeiffer levererar även i sina roller som Hank Pym och hans fru Janet Van Dyne. Spekulationerna kring vilken tidslinje filmen följer i förhållande till det där otippade slutet i "Avengers: Infinity Wars" får man också om man sitter kvar tills en bit in i filmens eftertexter. Jag har inget direkt negativt att säga om "Ant-Man and The Wasp". Det är inte direkt en av de bästa Marvelfilmerna men den är väldigt underhållande och välgjord. Man har aldrig tråkigt under filmens gång när man ser den. Så mitt betyg är en fyra av fem möjliga.

 

 

 


https://www.discshop.se/filmer/dvd/ant_man_and_the_wasp/P159277


https://cdon.se/film/ant-man-and-the-wasp-42620635



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paul Karlsson - Onsdag 17 april 15:57

  BACK TO BLACK   Artisten och ikonen Amy Winehouse har nu fått sin historia berättad i filmen “Back To Black" som jag har var på bio och sett. Jag ska därmed berätta vad jag tyckte i denna recension. Men först lite om handlingen. Fil...

Av Paul Karlsson - Torsdag 4 april 18:31

  GHOSTBUSTERS: FROZEN EMPIRE   Ghostbusters franchisen har efter framgången med den senaste delen “Ghostbusters: Afterlife” fått sin fortsättning med filmen “Ghosbusters: Frozen Empire”. Den filmen har jag varit och s...

Av Paul Karlsson - Torsdag 28 mars 15:50

  GODZILLA X KONG: THE NEW EMPIRE   MonsterVerse-franchisen om Godzilla och King Kong har nu fått sin fortsättning med filmen “Godzilla x Kong: The New Empire” som jag nu har varit sett på bio. Jag ska därmed berätta vad jag tyckt...

Av Paul Karlsson - Onsdag 13 mars 18:21

  MAY DECEMBER   Filmen “May December” som fick en Oscarsnominering i kategorin bästa originalmanus har jag nu varit och sett på bio. Jag ska därmed nu berätta med denna recension vad jag tyckte. Men först ska jag berätta lite om ...

Av Paul Karlsson - Torsdag 7 mars 16:23

  DEN SISTA RESAN   Radarparet Filip och Fredrik är högaktuella med en ny film som heter “Den Sista Resan”. Den filmen har jag varit och sett på bio och ska med denna recension berätta vad jag tyckte. Men först lite om handlingen....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards