retard-messiah

Alla inlägg den 13 februari 2018

Av Paul Karlsson - 13 februari 2018 19:59


FIFTY SHADES FREED


Jag har nu varit och sett filmen "Fifty Shades Freed" som är den avslutande delen i "Fifty Shades of Grey" trilogin. Jag ska därmed nu berätta vad jag tyckte om filmen. Men först lite om handlingen.


Nygifta Christan (Jamie Dornan) och Anastasia (Dakota Johnson) omfamnar till fullo sin komplicerade relation och sitt lyxiga liv i tron om att de mörka skuggorna från deras förflutna är långt borta. Precis innan hon axlar sin roll som Mrs Grey och han slappnar av i den ovana stabiliteten uppkommer nya hot som kan riskera deras lyckliga slut innan det ens har börjat.


Den här filmen har blivit totalsågad i större delen av de recensioner jag läst. Usel och liknande ord har den beskrivits med. Jag håller inte med. Den följer boken ganska bokstavligt vi som läst böckerna får precis det vi har väntat oss. Romantik varvat med många sexscener och besök i Christian Greys lekrum där de diverse redskap för bondagelekar finns. Dessutom kryddas historien med en spännande thriller intrig som innefattar bland annat ett kidnappningshistoria. Huvudrollsinnehavarna Dakota Fanning och Jamie Dornan har även utvecklat en bättre kemi än de haft tidigare och är mer samspelta. Det enda som drar ner betyget så att jag inte kan ge filmen högsta betyg är att Jamie Dornan precis som i de övriga filmerna inte känns riktigt rätt för rollen. Karaktären Christian Grey beskrivs nämligen som mycket snyggare i böckerna. Samt tycker jag att sexscenerna är lite väl censurerade från midjan och neråt på karaktärerna med tanke på hur grafiskt avslöjande sexscenerna i böckerna är. Men utöver detta finns det inte något att klaga på. Filmatiseringen är trogen boken man får det man förväntar sig av filmen.


En stark trea på gränsen till en fyra får filmen "Fifty Shades Freed" av mig i betyg.

 

 

 


https://www.discshop.se/filmer/dvd/fifty_shades_freed/P156784


https://cdon.se/film/fifty-shades-freed-33574639

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards