retard-messiah

Alla inlägg den 3 augusti 2016

Av Paul Karlsson - 3 augusti 2016 16:25

MITT STORA PROBLEM SOM LEDER TILL PSYKISK STRESS OCH GRUBBLERIER SOM HÅLLER MIG SÖMNLÖS OM NÄTTERNA.


"Batman v Superman - Dawn of Justice: Ultimate edition" den förlängda version av 2016 års mest hypade film som är den kompletta version som aldrig visades på bio. Det finns artiklar om hur mycket bättre och mer komplett filmen känns i sin 30 minuter förlängda helhet. Men sen till problemet som har hållit mig vaken många nätter i rad. Var är dvd-utgåvan.


Jag har haft desperata funderingar på beställa den amerikanska region 1 utgåvan som innehåller en bluray skiva och en dvd-skiva. Men sedan sa någon att just dvd-skivan kanske inte innehåller mer än bioversionen. Då förlorar man pengar och blir lurad. Min plan vara att köpa den vanliga svenska dvd-utgåvan med den korta bioversionen. Sen köpa bluray + dvd versionen. Ta ut dvd-skivan ur det fula lilla blåa blurayfodralet och lägga den i dvd-fodralet. Men då måste ju veta till 100% att det är rätt version man får på skivan.


Jag har varit i kontakt med Discshop som bara har en Digital HD version i sin dubbeldisc bluray. De kan inte svara på vad den amerikanska utgåvan innehåller för version av filmen på just dvd-skivan. Jag blev rekommenderad att kontakta Warner Brothers Sweden som är ansvarig utgivare av filmen. Jag går in på länken som Discshop har skickat. Hittar ingen mailadress att att kontakta Warner Brothers med så att jag kan ställa dessa relevanta frågor eller förminska problemet genom att få ett release datum på filmens dvd-utgåva.


Jag vill ha lösning på problemet som innefattar att jag slipper att ha med bluray utgåvor att göra. Jag ville inte vara sömnlös fler nätter och må psykiskt dåligt över att känna mig som en diskriminerad kund vars mänskliga rättighet är att få tag i alla filmer av intresse på dvd.

 

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards