retard-messiah

Alla inlägg den 30 maj 2016

Av Paul Karlsson - 30 maj 2016 23:58

WARCRAFT: THE BEGINNING


Nu har jag varit och sett filmen "Warcraft: The Beginning". Alla spelnördars våta dröm. Jag ska nu med denna recension berätta vad jag tyckte. Men först lite kort om filmens handling.


Det fredliga riket Azeroth står på randen av ett krig och deras invånare hotas av skräckinjagande inkräktare; orker, som är på flykt från sin egen döende värld för att kolonisera en annan. När en portal mellan de två världarna öppnas måste en armé kämpa mot total ödeläggelse, och en annan för att undvika att utrotas. Och mitt i kriget, på varsin sida av slagfältet, kämpar två hjältar för sina familjer, sina folk och sina hem.


Jag är ingen spelnörd och har aldrig spelat spelet "Warcraft". Därför hade jag inte av den anledningen några förväntningar på filmen. Jag gick istället och såg filmen med ett öppet sinne och förväntade mig en episk och mäktig fantasyfilm i ett väldigt dyrt och påkostat format. Spel som blir film har många gånger visat sig vara totala misslyckanden, men så var det inte i det här fallet. Nu har inte jag någon relation till spelet, men jag tycker att resultatet blev en intressant film som det gick relativt bra att sätta sig in i utan att ha nördat in sig på "Warcraft". CGI-effekterna var snygga, de flesta figurerna såg realistiska ut och skådisarna i filmen gjorde bra ifrån sig. Det enda negativa som finns att säga var att tempot ibland var lite för högt i filmen. Lite mer tid kunde ägnas åt att berätta lite mer ingående om vissa karaktärers historia. Annars fick man det man förväntade sig. En snygg, episk och mäktig fantasyfilm. Något som dessutom var en extra bonus var att större delen av filmens karaktärer hade skägg.


Det blir aldrig så storslaget som "Sagan om Ringen". Men det är det ingen ny fantasyfilm som kommer att lyckas med. Jag kan verkligen rekommendera filmen "Warcraft: The Beginning" till alla fantasyälskare. Den är underhållande och ger en visuellt vacker filmupplevelse som ger mersmak efter en uppföljare.
En trea på gränsen till en fyra av fem möjliga får filmen av mig i betyg.

 

 

 


https://www.discshop.se/filmer/dvd/warcraft_the_beginning/P142597


https://cdon.se/film/warcraft-the-beginning-602526



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards