retard-messiah

Direktlänk till inlägg 9 januari 2016

SLUTET AV ROBIN WILLIAMS KARRIÄR I FILMER

Av Paul Karlsson - 9 januari 2016 06:33

SLUTET AV ROBIN WILLIAMS KARRIÄR I FILMER


Nu har tiden kommit då jag har sett i alla fall alla Robin Williams allra sista filmer. Nu börjar jag att kunna ta in mer och mer att han i alla fall är fysiskt död. I mitt minne och i mitt hjärta kommer han alltid att underhålla mig såväl dramatiskt som humoristiskt. Men det kommer inte att släppas fler filmer. Nu tänker jag att förmedla lite kort vad jag tyckte om de 6 filmer som satte punkt för hans karriär.


 


THE FACE OF LOVE


Det här är en berättelse om en änka vid namn Nikki (Annette Bening) som flertalet år efter maken Garretts död träffar Tom (Ed Harris) som ser exakt likadan ut som hennes bortgångna make. Plötsligt överväldigas hon av känslor - hon har träffat sitt livs kärlek. Robin Willams spelar huvudkaraktären Nikkis manliga vän Roger Stillman som egentligen vill vara mer än en vän. Det var ett gripande drama om förlorad kärlek och styrkan att gå vidare. Robin har bara en biroll här, men i de få scener han dyker upp i själ han showen i en mindre humoristisk roll.


 


BOULEVARD


Nolan Mack (Robin Williams) lever ett stillsamt liv. Han arbetar på samma bank som han gjort i årtionden och lever tryggt tillsammans med sin hustru (Kathy Baker). Men en till synes slumpartad händelse gör att han tvingas omvärdera allt - och skrapa bort ett stort lager lögner för att släppa fram sitt sanna jag. Det här är ett lågmält drama där Robin Williams för sista gången gör en mer dramtisk huvudroll. I det här dramat handlar det om att omvärdera sitt liv och hitta sig själv. Ett väldigt gripande drama där Robin får visa än en gång att han kan mer än humor.


 


THE ANGRIEST MAN IN BROOKLYN


En vred och döende man (Robin Williams) får ett felaktigt besked om att han bara har nittio minuter kvar att leva. Med insikten om att livet hastigt går mot sitt slut fylls han av ångerkänslor och skyndar sig för att ordna upp så mycket han kan. Den här filmen ser jag personligen som min favorit av Robin Williams nyare filmer. Han får i filmen briljera både med humor och svärta i en perfekt balans. Det är väldigt underhållande att få se hur han tänder till på alla cylindrar då han får sina raseriutbrott. Man får även bevittna hur hans karaktär växer och utvecklas under den korta 90 minuter långa resa han har på sig.


 


A MERRY CHRISTMAS MIRACLE


Boyd (Joel McHale) vill ge sin son en perfekt jul. Problemet är bara hans egen excentriska familj, däribland fadern Mitch (Robin Williams) och deras föga kärleksfulla relation. När Boyd anländer inser han att han har glömt sonens julklappar. Han åker för att hämta dem, men kör fast så att Mitch måste hjälpa honom. De tvingas nu konfrontera varandra och inse att ens familj, även en galen sådan, verkligen är värd att älska. En småcharmig julkomedi. Men som helhet har filmen bara ett fåtal roliga situationer som tyvärr slarvas bort pga en massa sliskig amerikansk sentimentalitet kring att barnen måste tro att det är tomten som existerar och levererar julklapparna. Robin Williams är som alltid sevärd. Dock är det långt ifrån en av hans bästa komedier.



NATT PÅ MUSEET 3 - GRAVKAMMARENS HEMLIGHET


Under en ny utställning på Naturhistoriska museet i New York upptäcker nattvakten Larry att den antika guldtavla som ger museets föremål liv plötsligt börjar rosta. För att förhindra att magin för alltid försvinner tvingas Larry resa till London. Han samlar sina historiska vänner en sista gång och ger sig iväg på ett äventyr de sent ska glömma. Det blev en okej avslutning på denna humortrilogi som det här var sista delen i. Trevligt var det dessutom att det blev fler scener med Robin Williams som karaktären President Teddy Roosevelt än vad det blev i film nummer 2. Besviken hade jag blivit annars eftersom det sorgligt nog blev hans allra sista humorroll där han dyker upp i fysisk form.


 



ABSOLUTELY ANYTHING


Läraren Neil Clarke (Simon Pegg) upptäcker plötsligt att han har magiska krafter. Bara med en gest kan han få precis vad som helst att hända. Enda haken är att han måste se till att använda rätt ord, och att veta vad det är han egentligen vill. Misstag efter misstag leder honom till den ultimata och mest kniviga frågan som så många före honom har fruktat och haft svårt att besvara –
ska han välja flickan (Kate Beckinsale)eller hunden (Robin Williams)? Om man hoppas på många scener med Robin Willams i denna scifi komedi kommer man att bli besviken. Att göra rösten till en animerad hund är kanske inte den där mäktiga avslutningen på en lysande filmkarriär som man kan hoppas på. Men i helhet som komedi var filmen underhållande. På sätt och vis har filmen samma typ av humor som filmen "Bruce Almighty". Dock är den en blek kopia i så fall eftersom den inte har Jim Carrey i huvudrollen. Men Simon Pegg är rolig och dialogscenerna med hunden som Robin Willimas gör rösten till var kul då de dök upp.


 



Robin William R.I.P





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paul Karlsson - Torsdag 28 mars 15:50

  GODZILLA X KONG: THE NEW EMPIRE   MonsterVerse-franchisen om Godzilla och King Kong har nu fått sin fortsättning med filmen “Godzilla x Kong: The New Empire” som jag nu har varit sett på bio. Jag ska därmed berätta vad jag tyckt...

Av Paul Karlsson - Onsdag 13 mars 18:21

  MAY DECEMBER   Filmen “May December” som fick en Oscarsnominering i kategorin bästa originalmanus har jag nu varit och sett på bio. Jag ska därmed nu berätta med denna recension vad jag tyckte. Men först ska jag berätta lite om ...

Av Paul Karlsson - Torsdag 7 mars 16:23

  DEN SISTA RESAN   Radarparet Filip och Fredrik är högaktuella med en ny film som heter “Den Sista Resan”. Den filmen har jag varit och sett på bio och ska med denna recension berätta vad jag tyckte. Men först lite om handlingen....

Av Paul Karlsson - Torsdag 29 feb 16:27

    DUNE PART TWO   Så var den äntligen här! Uppföljaren på Denis Villeneuves mäktiga rymdepos som han briljerade med år 2021 på bioduken. Nu har jag varit och sett uppföljaren “Dune Part Two” på bio och ska med denna recension ...

Av Paul Karlsson - Torsdag 22 feb 17:50

  BOB MARLEY: ONE LOVE   Reggaelegenden Bob Marley har nu fått en egen biopic film med titeln “Bob Marley: One Love”. Den har jag nu varit och sett på bio och ska med denna recension berätta vad jag tyckte. Men först lite om handl...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards