retard-messiah

Direktlänk till inlägg 23 april 2015

FILMRECENSION: AVENGERS: AGE OF ULTRON

Av Paul Karlsson - 23 april 2015 18:16

AVENGERS: AGE OF ULTRON


Jag har nu varit och sett den av mig efterlängtade filmen "Avengers: Age of Ultron" på bio och ska nu berätta vad jag tyckte med denna filmrecension, men först lite om handlingen.


När Tony Stark startar upp ett gammalt dataprogram, skapat för fredsbevarande åtgärder, går allting fel och The Avengers: Iron Man, Captain America, Thor, Hulken, Black Widow och Hawkeye, står inför sin största utmaning då de måste rädda planeten från att förintas av den ondskefulle Ultron.


Denna uppföljare på år 2012 blockbustern "Avengers" lever upp till de förväntningar jag hade. Från det att filmen börjar tills den är slut är det actionspäckat och händer så mycket så att man nästan behöver se om filmen för att hänga med i allt som händer. Den här gången behövs inga introduktioner av alla karaktärerna nämligen. Så därför kan intrigen sätta igång direkt vilken är en fördel så att det inte finns några sega och tråkiga partier i detta två och en halv timme långa superhjälte äventyr.


Många actionscener är väldigt snyggt gjorda. Framför allt en scen som är filmad i slow motion där man får se hela Avengers gänget samtidigt då de skövlar ner robotar. Den scenen för nästan tankarna till regissören Zack Snyders speciella stil.

Filmens handling är bra fördelad så alla superhjältarna i Avengers gänget får ungefär lika mycket utrymme i berättelsen. Skurken Ultron gestaltas bra med James Spaders röst. En lika färgstark karaktär som förra filmens Loki är han inte. Men ändå en intressant karaktär som håller för att skapa en spännande intrig.


Positivt är det också att den här filmen innehåller lite mer mörker än den förra filmen. Detta mörker är utblandat med en lagom portion humor vilket ger en bra balans i filmens helhetsintryck.


Det finns inte så mycket att klaga på i den här filmen. Det enda i så fall är att karaktären Quicksilver är lite tråkigare gestaltad i Avngers version. Jag gillade den version man fick ta del av i den senaste X-Men filmen mer.


"Avengers: Age of Ultron" kan starkt rekommenderas som ett superhjälte äventyr som har alla de ingredienser som en sådan film ska innehålla. Trevligt är det också att Danny Elfman har komponerat musiken vilket gör många scener väldigt mäktiga att bevittna. En fyra av fem möjliga blir det i betyg denna efterlängtade uppföljare.

 

 

 


https://www.discshop.se/filmer/dvd/avengers_2_age_of_ultron/P133285


https://cdon.se/film/avengers-age-of-ultron-27526014

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paul Karlsson - Onsdag 17 april 15:57

  BACK TO BLACK   Artisten och ikonen Amy Winehouse har nu fått sin historia berättad i filmen “Back To Black" som jag har var på bio och sett. Jag ska därmed berätta vad jag tyckte i denna recension. Men först lite om handlingen. Fil...

Av Paul Karlsson - Torsdag 4 april 18:31

  GHOSTBUSTERS: FROZEN EMPIRE   Ghostbusters franchisen har efter framgången med den senaste delen “Ghostbusters: Afterlife” fått sin fortsättning med filmen “Ghosbusters: Frozen Empire”. Den filmen har jag varit och s...

Av Paul Karlsson - Torsdag 28 mars 15:50

  GODZILLA X KONG: THE NEW EMPIRE   MonsterVerse-franchisen om Godzilla och King Kong har nu fått sin fortsättning med filmen “Godzilla x Kong: The New Empire” som jag nu har varit sett på bio. Jag ska därmed berätta vad jag tyckt...

Av Paul Karlsson - Onsdag 13 mars 18:21

  MAY DECEMBER   Filmen “May December” som fick en Oscarsnominering i kategorin bästa originalmanus har jag nu varit och sett på bio. Jag ska därmed nu berätta med denna recension vad jag tyckte. Men först ska jag berätta lite om ...

Av Paul Karlsson - Torsdag 7 mars 16:23

  DEN SISTA RESAN   Radarparet Filip och Fredrik är högaktuella med en ny film som heter “Den Sista Resan”. Den filmen har jag varit och sett på bio och ska med denna recension berätta vad jag tyckte. Men först lite om handlingen....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards