retard-messiah

Direktlänk till inlägg 12 april 2015

RASERIUTBROTT ÖVER BRISTANDE ANTAL FOLLOWERS PÅ INSTAGRAM

Av Paul Karlsson - 12 april 2015 17:03

JAG VILL KOMMA UPP I ÅTMINSTONE TRESSIFFRIGT ANTAL FOLLOWERS PÅ MIN INSTAGRAM!


Så här löd min något ilskna Facebook status idag:

Jag vet vilka ni är med hjälp av en app. Ni som slutar att följa. Jag hade 97 followers på Instagram för ett tag sedan. Nu har jag bara 92! Är det för mycket begärt att jag ska få uppnå 100 followers?


Då hade det åtminstone varit en bra bit på vägen för att uppnå de 154 followers som jag hade på mitt förra konto som felaktigt avslutades. Antalet hade dessutom varit fler eftersom jag har fått nya followers. Men alla de gamla vill ja tillbaka. Jag gör liksom inga fel på mitt konto. Jag lägger upp varierade dagliga händelser, lite intressen,bilder på mitt husdjur osv. Normalt bruk av instagram med andra ord. Och de senaste dagarna har det kommit upp en hel del snygg photoshop redigerade bilder på min idol också.


Jag tycker att det är respektlöst av er som slutar att följa eftersom ni vet hur mycket det betyder för mig att ha många followers.


Jag var riktigt upprörd. Det närmade sig hundra followers och sedan har jag tappat en follower eller två per dag under en period. Detta trots kreativt uppläggande av bilder. Ofstast originella bilder som ingen annan har. Eller texter till bilderna som förklarar tanken bakom bilden. Och mitt signum är humor som de felsta uppskattar.

Jag vet bara inte om det är någon form av kollektivt socialt medium hat som börjar byggas upp emot mig. Mycket bygger det på avundsjuka tror jag. Folk kanske tycker det är jobbigt att jag har ett konstnärligt öga eller en hjärna som är kreativ. Eller att jag har många kunskaper inom vissa områden som jag delar med mig av. Jag vill att folk ska tänka att fy fan vad kreativ killen är. Man vill veta vad som kommer härnäst. Det finns en och annan follower som har gett mig precis de där orden. Samt har de sagt att jag är underbar och att mina bilder kan ge ett gott skratt. 


Så vad är felet? Jag bara undrar. 

Gå gärna in och följ mig så att mitt liv kan återgå till det vanliga. Instagram är viktigt för mig. Bilddelningarna gillas förvisso på Facebook. Men det ökar inte antalet followers på instagram och jag förstår inte hur folk kan tro att de kan sluta att följa mig i hemlighet då jag har installerat en app som visar precis vilka följare jag har förlorat och vilka nya jag har fått varje vecka eller dag. 


Nåväl, gå in och följ mig på:
@retard_messiah81


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paul Karlsson - Onsdag 17 april 15:57

  BACK TO BLACK   Artisten och ikonen Amy Winehouse har nu fått sin historia berättad i filmen “Back To Black" som jag har var på bio och sett. Jag ska därmed berätta vad jag tyckte i denna recension. Men först lite om handlingen. Fil...

Av Paul Karlsson - Torsdag 4 april 18:31

  GHOSTBUSTERS: FROZEN EMPIRE   Ghostbusters franchisen har efter framgången med den senaste delen “Ghostbusters: Afterlife” fått sin fortsättning med filmen “Ghosbusters: Frozen Empire”. Den filmen har jag varit och s...

Av Paul Karlsson - Torsdag 28 mars 15:50

  GODZILLA X KONG: THE NEW EMPIRE   MonsterVerse-franchisen om Godzilla och King Kong har nu fått sin fortsättning med filmen “Godzilla x Kong: The New Empire” som jag nu har varit sett på bio. Jag ska därmed berätta vad jag tyckt...

Av Paul Karlsson - Onsdag 13 mars 18:21

  MAY DECEMBER   Filmen “May December” som fick en Oscarsnominering i kategorin bästa originalmanus har jag nu varit och sett på bio. Jag ska därmed nu berätta med denna recension vad jag tyckte. Men först ska jag berätta lite om ...

Av Paul Karlsson - Torsdag 7 mars 16:23

  DEN SISTA RESAN   Radarparet Filip och Fredrik är högaktuella med en ny film som heter “Den Sista Resan”. Den filmen har jag varit och sett på bio och ska med denna recension berätta vad jag tyckte. Men först lite om handlingen....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards