retard-messiah

Alla inlägg den 25 augusti 2014

Av Paul Karlsson - 25 augusti 2014 15:59

TOPP 7: NAKENSCENER MED JULIANNE MOORE


Att jag är svag för rödhåriga kvinnor är ingen direkt hemlighet. Kvinnan som startade det intresset för mig då jag var en pubertal tonåring var ingen mindre än Julianne Moore. På senare år har hon blivit mer känd och gjort fler roller. Hon är en väldigt begåvad skådespelare enligt min åsikt. Men något måste ju starta intresset för en viss skådespelerska och i detta fallet var det för min del ett par nakenscener jag såg henne i som fick mig att minnas hennes namn. Och eftersom det nästan är mer en regel än ett undantag att Julianne Moore tar av sig kläderna i sina filmer så kommer här en lista på mina favoritscener där man får se denna underbart vackra och rödhåriga kvinna naken.


1. SHORT CUTS (1993)
Filmen i sin helhet är ganska seg och osammanhängande. Men scenen där Julianne Moore dyker upp naken har verkligen satt sina spår hos mig. Det är en scen där Moores karaktär grälar med sin man och under tiden hon gör detta så råkar hon spilla vin på sina byxor vilket leder till att hon får ta av sig dem för att rengöra dem. Det visar sig att hon inte har trosor på sig. Hon springer omkring och fortsätter med sina sysslor och sina argument i grälet samtidigt som hon helt ogenerat visar upp både sina fina rumpa och snippa. Och vad som är det allra läckraste med den här scenen är att man verkligen ser att hon är naturligt rödhårig. Man kan nog säga att just denna scen satte igång min attraktion för rödhåriga tjejer.


2. THE KIDS ARE ALL RIGHT (2010)
Den här nakenscenen är också oförglömlig. Inte för att den visar så mycket naket i form av intima kroppsdelar. Men den är sensuellt vacker för att man ser att Julianne är helt naken, men ändå lämnas lite åt fantasin. Och det bästa utav allt att man får se hennes vackra kropp ur väldigt fina vinklar. Dessutom ger scenen rättvisa åt hennes vackert porslinsvita hy.


3. CHLOE (2009)
I den här filmen är det mest den vackra skådespelerskan Amanda Seyfried man får se i läckra nakenscener där det är väldigt mycket av hennes fina och naturliga kropp som exponeras. Men lite får man även se av Julianne Moores nakna kropp. Vid ett tillfälle i sexiga lesbiska sexscener tillsammans Amanda Seyfried där henne läckra kurviga kropp och hennes bröst syns i bild. Samt är det en duschscen där hon smeker sig på ett väldigt intimt område vilket tyvärr sker utanför bild. Men hennes väldigt ljusa, rosafärgade och läckra bröstvårtor är hårda och fina i den duschscenen.


4. BOOGIE NIGHTS (1997)
Den här filmen är en väldigt härlig skildring av 70-talet som på ett stilfullt sätt med glimten i ögat ger inblick i den tidens porrindustri. Och en film som tar upp porrtemat gör det ju ganska oundvikligt att inte ha med en och annan nakenscen. Även skådespelerskan Heather Graham dyker upp i en läcker nakenscen. Men nu handlar ju som sagt denna topplista om Julianne Moore och hon dyker framför allt upp i en scen där en porrfilmsinspelning pågår. Hon har sex med Mark Wahlberg i den scenen och man får se henne vackra höfter, rumpa och bröst i profil. Sedan kan jag ju också tillägga att Julianne Moore är sjukt jävla söt i den här filmen.


5. BODY OF EVIDENCE (1993)
Den här filmen köpte jag på vhs då jag var en hormonstinn tonåring och ville se sångerskan Madonna som har huvudrollen i denna film naken. Och det är en hel del naket med henne i denna film som ska försöka vara en ny "Basic Instinct" utan att lyckas särskilt bra. Men det allra bästa med filmen är att Julianne Moore dyker upp i en liten biroll där hon har sex med sin man medan man får en härlig close up på hennes bröst. Efter akten reser hon sig upp och går mot badrummet så att man får en helkroppsvy av henne bakifrån vilket är en fröjd för ögat.


6. THE BIG LEBOWSKI (1998)
Den här filmen är en oförglömlig och skruvad klassiker. Helt klart den bästa filmen som bröderna Coen har regisserat. Julianne Moore dyker här upp i en kort nakensekvens. Det tråkiga är att sekvensen är väldigt kort innan hon tar på sig kläder. Man får se hennes läckra kropp helt avklädd framifrån. Dessvärre är det på långt avstånd så man hinner inte avgöra om hon är rakad längre ner eller har kvar sitt läckert eldfärgade könshår därnere. Man hade ju inte hellre än något velat ha en favorit i repris ifrån "Short Cuts". Men det lilla man får se är hur som helst väldigt läckert. Och man kan ju hoppas på att modet med rakning längre ner hade slagit igenom i slutet av 90-talet. Så att man inte gick miste om något.


7. THE END OF THE AFFAIR (1999)
Den här filmen är mest en ganska seg och deprimerande historia om omöjlig kärlek. Men ur naket perspektiv så är den bra. Man får se Julianne Moore helt naken i diverse trevliga vinklar där borde hennes kvinnliga former och fina bröst syns. Dock lämnas min favoritkroppsdel på kvinnokroppen åt fantasin.


Det var min lilla topplista som tar upp de enligt min åsikt läckraste scenerna där Julianne Moore har bjudit på sig själv och visat sin vackra kropp i sin fulla nakenhet. Det finns fler filmer där hon slänger av sig kläderna. Men jag tog bara med dem på listan som jag gillar mest. Det ryktas även att hennes kommande film "Maps to the Stars" ska innehålla en del heta scener. Det återstår att se om de eventuella nakenscenerna kommer att platsa på en topplista. Mest av allt längtar jag givetvis efter få se henne läckra rödhåriga snippa igen. Scenen i "Short Cuts" gav mersmak. Men det återstår väl att se vad hon vill bjuda på. Hon börjar ju bli äldre också. Hon har sin ungdomlighet och skönhet kvar. Men det kan ju finnas risk för att hon vill visa mindre och mindre ju äldre hon blir. Så om inte annat får man väl vara glad över alla läckra scener hon har levererat genom åren. Och givetvis är jag inte enbart intresserad av att se henne naken. Det är bara en extra bonus som man inte tackar nej till. Mest är hon så klart sevärd i filmer för sin begåvning och sitt sätt att gestalta roller. Hon är väldigt trovärdig och har levererat många färgstarka och emotionella kvinnoporträtt genom åren.

 

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards