retard-messiah

Direktlänk till inlägg 7 april 2014

FILMRECENSION: NOAH

Av Paul Karlsson - 7 april 2014 17:44

NOAH


Nu har jag varit och sett det storslagna bibliska äventyret "Noah" på bio. Jag ska med denna filmrecension förmedla mina åsikter kring filmen. Men först lite kort om handlingen.


Noa får uppenbarelser om en kommande syndaflod som ska rena världen från det förfall som har tagit över. Han får i uppdrag från Gud att bygga en ark och ge livet på jorden en ny början, men brottas med tvivel på om människan verkligen är värd det.


I den här nästan två och en halv timme långa filmen är tempot högt. Det enda som är lite segt är den del av filmen då arken byggs. Men när väl arken är klar och syndafloden kommer så är tempot högt och man blir aldrig uttråkad som man skulle kunna tro efter tyngre bibliska filmer som exempelvis "Passion of the Christ". Den här historien är mer berättad på ett fantasy influerat sätt vilket gör den lite intressantare att se. Det blir många mäktiga och storslagna scener. Men det intressantaste med den här filmen är att följa konflikterna som uppstår i Noas familj och samt att följa Noas konflikt med Gud om han tolkar sin skapare rätt osv.


Filmen är dessutom väldigt vackert gjord. Det är vackra miljöer man får uppleva i filmen som inte liknar något annat man har sett. Alla skådisarna gör sina roller exemplariskt.


Jag har inget direkt negativt att säga om den här filmen. Som en äventyrsfilm med Biblisk förlaga så funkar den jättebra. En helt klart sevärd film som jag starkt kan rekommendera.

 

 

 



https://www.discshop.se/filmer/dvd/noah/P124630

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paul Karlsson - Onsdag 17 april 15:57

  BACK TO BLACK   Artisten och ikonen Amy Winehouse har nu fått sin historia berättad i filmen “Back To Black" som jag har var på bio och sett. Jag ska därmed berätta vad jag tyckte i denna recension. Men först lite om handlingen. Fil...

Av Paul Karlsson - Torsdag 4 april 18:31

  GHOSTBUSTERS: FROZEN EMPIRE   Ghostbusters franchisen har efter framgången med den senaste delen “Ghostbusters: Afterlife” fått sin fortsättning med filmen “Ghosbusters: Frozen Empire”. Den filmen har jag varit och s...

Av Paul Karlsson - Torsdag 28 mars 15:50

  GODZILLA X KONG: THE NEW EMPIRE   MonsterVerse-franchisen om Godzilla och King Kong har nu fått sin fortsättning med filmen “Godzilla x Kong: The New Empire” som jag nu har varit sett på bio. Jag ska därmed berätta vad jag tyckt...

Av Paul Karlsson - Onsdag 13 mars 18:21

  MAY DECEMBER   Filmen “May December” som fick en Oscarsnominering i kategorin bästa originalmanus har jag nu varit och sett på bio. Jag ska därmed nu berätta med denna recension vad jag tyckte. Men först ska jag berätta lite om ...

Av Paul Karlsson - Torsdag 7 mars 16:23

  DEN SISTA RESAN   Radarparet Filip och Fredrik är högaktuella med en ny film som heter “Den Sista Resan”. Den filmen har jag varit och sett på bio och ska med denna recension berätta vad jag tyckte. Men först lite om handlingen....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards