retard-messiah

Direktlänk till inlägg 4 juli 2013

FILMRECENSION: THE LONE RANGER

Av Paul Karlsson - 4 juli 2013 00:03

THE LONE RANGER

 

Nu har jag sett Johnny Depps senaste film "The Lone Ranger" och ska med den här recensionen berätta vad jag tyckte om filmen. Men först lite om handlingen.


Indianen och andekrigaren Tonto (Johnny Depp) återberättar de okända historierna som förvandlade John Reid (Armie Hammer), en lagens man, till en rättvisans legend.


Man fick precis det man väntade av den här filmen. Ett actionspäckat matiné äventyr kryddat med en hel del humor. Alltså inga större överraskningar. Men det är en väldigt underhållande film. Johnny Depp är precis lika rolig som han brukar vara i den här typen av flummiga roller. Dock är han något mer nedtonad än han är som Jack Sparrow i "Pirates of the Caribbean" filmerna. Och den här karaktären har lite mer tyngd och svärta än vad Sparrow hade. Depps motspelare Arnie Hammer är också bra i titelrollen och funkar bra som den andra halvan i det omaka paret som trots sina olikheter måste slå sig ihop.


Den två och en halv timme långa filmen blir aldrig tråkig. Det är full fart hela tiden. Och visuellt är filmen väldigt vacker med fina ökenlandskap som karaktärerna rör sig i. Jag kan starkt rekommendera filmen för de som precis som jag gillar matiné äventyr där det bjuds på underhållning från början till slut. Det är nog få Johnny Depp fans som blir besvikna efter att ha sett "The Lone Ranger". För han levererar på sitt vanliga vis som blivit hans signum för den här typen av roller. Och ja repliken "Hi Ho Silver Away!" dyker upp i filmen.

 

 

 



https://www.discshop.se/filmer/dvd/the_lone_ranger_import/P141212

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paul Karlsson - Torsdag 28 mars 15:50

  GODZILLA X KONG: THE NEW EMPIRE   MonsterVerse-franchisen om Godzilla och King Kong har nu fått sin fortsättning med filmen “Godzilla x Kong: The New Empire” som jag nu har varit sett på bio. Jag ska därmed berätta vad jag tyckt...

Av Paul Karlsson - Onsdag 13 mars 18:21

  MAY DECEMBER   Filmen “May December” som fick en Oscarsnominering i kategorin bästa originalmanus har jag nu varit och sett på bio. Jag ska därmed nu berätta med denna recension vad jag tyckte. Men först ska jag berätta lite om ...

Av Paul Karlsson - Torsdag 7 mars 16:23

  DEN SISTA RESAN   Radarparet Filip och Fredrik är högaktuella med en ny film som heter “Den Sista Resan”. Den filmen har jag varit och sett på bio och ska med denna recension berätta vad jag tyckte. Men först lite om handlingen....

Av Paul Karlsson - Torsdag 29 feb 16:27

    DUNE PART TWO   Så var den äntligen här! Uppföljaren på Denis Villeneuves mäktiga rymdepos som han briljerade med år 2021 på bioduken. Nu har jag varit och sett uppföljaren “Dune Part Two” på bio och ska med denna recension ...

Av Paul Karlsson - Torsdag 22 feb 17:50

  BOB MARLEY: ONE LOVE   Reggaelegenden Bob Marley har nu fått en egen biopic film med titeln “Bob Marley: One Love”. Den har jag nu varit och sett på bio och ska med denna recension berätta vad jag tyckte. Men först lite om handl...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards