retard-messiah

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Paul Karlsson - 11 januari 2013 21:57

FRANKENWEENIE

 

Nu har jag då äntligen fått se Tim Burtons nya film "Frankenweenie" som jag så länge väntat på. Så nu undrar nog alla vad Blekinges största Tim Burton fan tyckte om filmen. Det ska jag snart i denna recension berätta. Men först lite om handlingen.

 

Efter att helt oväntat ha förlorat sin älskade hund Sparky bestämmer sig unga Victor för att använda vetenskapens krafter och återuppväcka sin bäste vän – med bara några små förändringar. Han försöker gömma sin hemmagjorda skapelse, men när Sparky smiter ut så inser Victors klasskamrater, lärare, ja hela staden att det kan innebära monstruösa problem att ta vetenskapen i egna händer.

 

Filmen "Frankenweenie" var en underbar upplevelse. Man fick frossa i den där typiska känslan som Tim Burton gjort sig känd för i sina filmer. Gotiska miljöer och roliga, udda karaktärer. Historien om pojken som förlorat sin hund och vill få honom tillbaka är väldigt söt och inte allt för sentimental som man skulle ha kunnat tro. Och filmen tar en väldigt oväntad vändning där det brister ut i en massa hyllningar till gamla skräckfilms klassiker. 3D effekterna är väldigt snygga och stilistisk vackert är det också att hela filmen är gjort i svartvitt.

Filmen kan starkt rekommenderas till personer i alla åldrar. Och som det stora Tim Burton fan jag är så lämnade jag inte biosalongen med en besvikelse.

 

 

 

 

 

https://www.discshop.se/filmer/dvd/frankenweenie_import/P131855 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards