retard-messiah

Alla inlägg den 19 november 2012

Av Paul Karlsson - 19 november 2012 13:57

THE TWILIGHT SAGA: BREAKING DAWN - PART 2

 

Nu har jag äntligen fått se den avslutande delen av "Twilight". Filmen jag sett fram emot mycket för den episka finalen man hade att förvänta sig.

 

Historien tar vid där den förra filmen slutade. Bella har överlevt förlossningen som nästan tog livet av henne och är nu vampyr. Hon är starkare än alla i Cullen familjen. Äntligen kan hon och Edward leva lyckliga i alla sina dagar som de så länge sett fram emot. Men ett hot från Volturi dyker upp och de och tvingas förbereda sig på en strid som ser ut att vara till allt annat än deras egen fördel.

 

Filmen levde upp till alla mina förväntningar. Förra filmen kändes som en ganska seg uppladdning inför den här avslutande delen. Det var härligt att se Bella som en mycket vacker vampyr och ta del av de nya förmågor hon fått. Allt är väldigt vackert scenografiskt genom hela filmen. Slutstriden är väldigt mäktig som förväntat. Dock fanns det tillfällen i slutet då jag till en början var nära att bli förbannad över att vissa saker var nära att sluta annorlunda än i boken. Men det rättade en twist till som tur var. I helhet kändes filmen som en väldigt lyckad avslutning av en historia jag i många år varit trollbunden av. Lite vemodigt kändes det förstås att ta farväl av de här underbara filmerna och dess karaktärer. Men det hela avslutades med värdighet.

 

"The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2" kan starkt rekommenderas.

 

 

 


https://www.discshop.se/filmer/dvd/twilight_breaking_dawn_del_2/P105987

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards