retard-messiah

Alla inlägg under mars 2012

Av Paul Karlsson - 9 mars 2012 03:17

Jag upptäckte precis det första fotot från Johnny Depps kommande film "The Lone Ranger" har dykt upp på nätet. En remake på någon gammal western serie som jag är obekant med eftersom jag inte var född då den sändes.

Detta är den info jag kunde hitta om handlingen i den för mig obekanta serien som filmen är baserad på:

Indianen och krigaren Tonto (Johnny Depp) ger liv åt de aldrig tidigare berättade historierna som gjort John Reid (Armie Hammer), en lagens man, till en rättvisans legend. Publiken får följa med på ett skenande tåg av överraskningar och humoristisk osämja. De två osannolika hjältarna måste sida vid sida lära sig att samarbeta och bekämpa girighet och korruption.

Filmen regisseras av Gore Verbinski som tidigare arbetat med Johnny Depp i de tre fösta "Pirates of the Caribbean" filmerna. Kanske kan bli ett intressant och roligt projekt. Men utseendet Depp har i filmen verkar inte så direkt nyskapande. Han ser ut som typ Jack Sparrow med indiansmink på sig. Något som jag finner som väldigt skumt med projektet är att Johnny Depp och Helena Bonham Carter faktiskt kan medverka i samma film utan att den är gjord av Tim Burton.

Men som sagt så är jag för obekant med originalserien. Så jag vet inte hur mina förväntningar på filmen ser ut. Men lite så där spontant känner att det vore roligt att se Depp göra något helt annat än Disney producerade matinéäventyr eller Burton filmer framöver. Lite variation vill man ju ha ibland rätt om jag älskar det sätt han gestaltar sina udda karaktärer på.


 


Av Paul Karlsson - 8 mars 2012 12:04

Ytterligare några nya bilder från Tim Burtons kommande film "Dark Shadows" har nu dykt upp. Man blir mer och mer sugen på att se filmen ju mer bilder man får se från denna underbara film. Hoppas en trailer kommer snart också.


 


 

Av Paul Karlsson - 8 mars 2012 11:20

Jaha då var man då har man snart utökat dvd-samlingen med ytterligare 3 Angelina Jolie filmer. 2 av dem är går dessutom inte längre att få tag i. Så man kan inte annat än bli glad. Var så säker på att jag inte skulle vinna den budgivningen. Men ibland har man tydligen turen på sin sida ändå.


 

Av Paul Karlsson - 8 mars 2012 00:32

DU ÄR MITT TROLL

Dvd-filmer i hyllan
Allt är perfekt
Jag knullar dig försiktigt
Ditt hål blir blött

Du kommer då du är naken
Likt en fontän
Jag knullar dig i alla hålen
Är jag frisk?

Du som jag
Vi ligger där och stönar båda två
Du som jag
Vi kommer samtidigt båda två

Du knullar i mitt huvud
Du är mitt troll
Jag står och väljer musik i stereon
Full kontroll
Det har jag

Du som jag
Vi knullar båda två
Du som jag
Kom och låt
utsprut och fontän flöda på


 

Av Paul Karlsson - 6 mars 2012 05:54

Denna filmrecension på filmen the "The Good Shepherd" blir nog den kortaste jag någonsin har skrivit.


Kort och gott:
BORING!!! För mycket Matt Damon. För lite Angelina Jolie.


Jag är väldigt glad för att jag såg filmen innan jag lade pengar på skräpet genom att köpa den på dvd.


 


https://www.discshop.se/filmer/dvd/good_shepherd_import/P132499

Av Paul Karlsson - 3 mars 2012 21:55

MELODIFESTIVALEN 2012

ANDRA CHANSEN


Helt underbart att Thorsten Flinck som jag röstade på knep en av de sista finalplatserna i melodifestivalen. Mindre kul att de där rockabilly fjantarna i Top Cats snodde den finalplats som Dynazty skulle ha haft.


 

Av Paul Karlsson - 3 mars 2012 04:47

THE BONE COLLECTOR


Nu jag har precis tittat på "The Bone Collector". En film det var ganska många år sen jag såg senast. Så det var mycket man hade glömt av handling och intrig.


Filmen handlar om den av landet utnämnt bästa kriminalteknikern och brottsutredaren Lincoln Rhyme (Denzel Washington) som nu är förlamad efter en olycka i tjänsten. Då en seriemördare börjar att härja i New York så tar han hjälp av den unga polisassistenten Amelia Donaghy (Angelina Jolie) för att på brottsplatserna finna de ledtrådar som behövs för att få fast mördaren.


Filmen känns som en härlig kombination av Hitchcocks "Rear Window" och David Finchers "Seven". Historien är väldigt spännande och man vet aldrig åt vilken riktning den är på väg. Under resans väg får man bevittna några av filmhistoriens grisigaste mord. Allt är väldigt snyggt uppbyggt så att man inte har den minsta aning om vem mördaren kan vara. Bra skådespelarprestationer kan bevittnas från både Denzel Washington och Angelina Jolie.


Kan rekommendera filmen om man gillar psykologiska thrillers där man får tänka till lite. Och gillar man som jag att se Angelina Jolie i polisuniform så kan filmen väldigt starkt rekommenderas. 4 av 5 möjliga får "The Bone Collector" av mig.


 


https://www.discshop.se/filmer/dvd/bone_collector_i_samlarens_spar_import_sv_text/P38625

Av Paul Karlsson - 2 mars 2012 05:59

HACKERS


Jag har precis tittat på en av Angelina Jolies tidigaste filmer i hennes karriär. Väldigt skum film måste jag säga. Men på något vis underhållande att se ändå.


Detta är på ett ungefär vad filmen handlar om:
Medan en hacker övar på tricken för att göra "affärer" på Internet kommer han på det nästan omöjliga: Han hackar den säkerhetspackade datorn på Ellingson Mineral Corporation. Men när han gör det kommer han utan att han vet det in på ett förskingringsschema maskerat med ett virus som har vad som krävs för att förstöra världens ekosystem. När den unga hackern och hans kompisar blir måltavla för ett brott måste de skjuta iväg en massiv "cyberspaceattack", en som förhoppningsvis kommer att rentvå deras namn och förhindra en miljökatastrof.


Jag kan inte direkt påstå att filmen är en av de bättre filmerna jag sett med Angelina Jolie. Men som vanligt är hon otroligt vacker att titta på och det känns lite kul att man har fått se henne i en riktigt tidig roll. Kul är det dessutom med nostalgikänslan i kläder och stämning som doftar väldigt mycket 90-tal. När det gäller hela den där teknikgrejen med internet och hackers så blir det ibland eftersom det som ska försöka framstå som coolt och hitech i jämförelse med dagens teknik känns väldigt ute. Exempelvis då filmens karaktärer sitter vid hypermoderna superdatorer där man sparar på diskett så kan man inte annat än att ha roligt åt det hela. Men utöver dessa brister så är filmen ganska underhållande.


 


https://www.discshop.se/filmer/dvd/hackers/P30075

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards