retard-messiah

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

FILMRECENSION: THE HUMAN CENTIPEDE II (FULL SEQUENCE)

Av Paul Karlsson - 30 mars 2012 02:51

THE HUMAN CENTIPEDE II (FULL SEQUENCE)

Så har jag äntligen då sett uppföljaren till klassikern "The Human Centipede". Dessutom i den oklippta versionen som inte censurerar bort äckligheterna som gör en klippt version helt poänglös.

Denna gången handlar det om den mentalt störda Martin (Laurence R. Harvey) som sett första filmen och inspireras av den till att göra en egen mänsklig tusenfoting. Denna gång av tolv personer istället för tre.

Filmen levde verkligen upp till mina förväntningar. Den här gången till skillnad från förra gången så var filmen verkligen sådär grisig som den hade rykte om sig att vara. Jag gillar starkt idén med att använda första filmen som inspirationskälla för den här filmen psykopat. Det ser jag som ett riktigt genidrag av Tom Six som är skaparen till "The Human Centipede" filmerna. Den här delen är äckligare än första delen mycket för att man mer detaljerat får se hur hela processen då mördaren skapar sin tusenfoting går till. En del av operations scenerna är så äckliga att till och med jag som är ganska härdad får titta bort. Men filmen innehåller även en härligt sjuk humor som tex i en scen då den mänskliga tusenfotingen bjuds på laxermedel. Vilket sedan leder till avföring som sprutar åt alla håll.

Snyggt är det även att filmen är filmad i svartvitt. Detta gör att filmen får en lite mer kuslig stämning. Sedan gillar starkt Tom Six sjuka humor då han i en scen valt att göra allt i svartvitt utom avföringen som behåller sin bruna färg i en scen. Som en liten vink åt Spielberg som gjorde en liknande grej i en mer seriös scen i  "Schindlers List". Laurence R. Harvey briljerar verkligen i huvudrollen som den mentalt störda Martin. Man tror verkligen på riktigt att han är den psykopat han spelar.

Det som också gör den här filmen intressant är att den utforskar bakgrunden till hur huvudpersonens psykiska sjukdom uppstår.

Kan starkt rekommendera filmen om man vill se något väldigt udda som inte liknar något annat i samma genre. Men för känsliga tittare så kan jag råda er att inte se filmen. Själv väntar jag nu med spänning på hur tredje och sista delen i "The Human Centipede" trilogin kommer att bli.


 



https://www.discshop.se/filmer/dvd/human_centipede_2_full_sequence_import/P95677

 
 
Jennie

Jennie

13 april 2012 17:46

Usch vilken vidrig film det där är ..

http://www.mammatillvidar.blogg.se

Paul Karlsson

13 april 2012 17:54

men rolig också. lite svart eller ska man kalla det brun humor innehåller filmen. många tänker vilken sjuk person filmskaparen är. Hjärnan bakom filmen måste lida av sinnessjukdom. Så är det inte. Idén bygger på ett dåligt skämt när regissören och några polare dricker öl och ser på en film. Då säger regissören "värsta straffen borde vara att bli tvingad till munkontakt med rövhålet på en gammal alkoholiserad lastbilschaför". Sen tänkte regissören att det vore ju ett bra tema för en skräckfilm. Och mycket riktigt är mördarens första offer i första filmen en lastbilschafför som blir kidnappad då han tar en paus för att skita.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paul Karlsson - Onsdag 17 april 15:57

  BACK TO BLACK   Artisten och ikonen Amy Winehouse har nu fått sin historia berättad i filmen “Back To Black" som jag har var på bio och sett. Jag ska därmed berätta vad jag tyckte i denna recension. Men först lite om handlingen. Fil...

Av Paul Karlsson - Torsdag 4 april 18:31

  GHOSTBUSTERS: FROZEN EMPIRE   Ghostbusters franchisen har efter framgången med den senaste delen “Ghostbusters: Afterlife” fått sin fortsättning med filmen “Ghosbusters: Frozen Empire”. Den filmen har jag varit och s...

Av Paul Karlsson - Torsdag 28 mars 15:50

  GODZILLA X KONG: THE NEW EMPIRE   MonsterVerse-franchisen om Godzilla och King Kong har nu fått sin fortsättning med filmen “Godzilla x Kong: The New Empire” som jag nu har varit sett på bio. Jag ska därmed berätta vad jag tyckt...

Av Paul Karlsson - Onsdag 13 mars 18:21

  MAY DECEMBER   Filmen “May December” som fick en Oscarsnominering i kategorin bästa originalmanus har jag nu varit och sett på bio. Jag ska därmed nu berätta med denna recension vad jag tyckte. Men först ska jag berätta lite om ...

Av Paul Karlsson - Torsdag 7 mars 16:23

  DEN SISTA RESAN   Radarparet Filip och Fredrik är högaktuella med en ny film som heter “Den Sista Resan”. Den filmen har jag varit och sett på bio och ska med denna recension berätta vad jag tyckte. Men först lite om handlingen....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards