retard-messiah

Alla inlägg under februari 2012

Av Paul Karlsson - 4 februari 2012 23:39

Nu är det melodifestival gott folk. Skicka ej sms eller ring samtal. Det är ej lönt och datorn stängs av fram till halv tio ikväll.


 

Av Paul Karlsson - 4 februari 2012 23:37

SAMMANFATTNING
DELFINAL 1

Programledarna gjorde sitt bästa. De var helt okej. Men det är ju svårt att toppa året då Dolph Lundrgen var programledare. Sarah Dawn Finer och Helena Bergström är väldigt folkkära personligheter och den tredje vet ingen vem hon är. Så hon kunde ju ha bytts ut. Sketcherna under räkningen av rösterna var inte direkt något som kommer att gå till historien. Men lite drog man på munnen åt Helena Bergströms många personligheter i sin sketch samt då hon i mellansnacket drev med sig själv och sitt gråtande på film.

Så till bidragen då. Mina favoriter som jag röstade på var The Moniker, Dead By April och Thorsten Flinck. Alla utom The Moniker gick vidare. Tråkigt för The Moniker och för mig som röstat på honom. Men allt kan inte gå som man vill. Rocken har ju segrat i och med att Dead By April gick direkt till final. Det glädjer mig också att Loreen gick direkt till final. Fin scenshow, fina kläder och bra låt. Det gör faktiskt inget om hon vinner hela skiten. Jag röstade inte på henne men tyckte om låten andra gången jag hörde den.

Trevligt att Thorsten Flinck i alla fall gick till andra chansen. Det kunde The Moniker också gjort istället för Sean Banan. Men jag antar att det alltid varje år ska vara en uppenbar finalist som bara försvinner innan han ens har hunnit snubbla på mållinjen.

Årets första största skräll måste ändå vara Afro-Dites comeback. De åkte ut direkt. När något sådant oväntat händer blir man positivt överraskad. Låten var inte direkt speciell heller. En vanlig schlager discodänga som försvinner i mängden.

Men mer har vi som tur är att vänta. Det är ju några delfinaler kvar. Samt är det ett brett utbud av artister. Så här långt är jag nöjd. Får hoppas att artisternas bidrag håller samma standard och kanske högre i kommande delfinaler och även att humorn får mer kvalité senare i tävlingen. Mellansnacket är ju som alla vet halva grejen.

 

Av Paul Karlsson - 4 februari 2012 23:32

BIDRAG 1
SEAN BANAN - SEAN DEN FÖRSTE BANAN

Årets humorbidrag och lite småkul var det på sina ställen. En och annan diss mot Carola och andra skojiga iakttagelser av Sverige förekom i texten. En del roliga inslag fanns också i scenframträdandet. Låten kommer säkert att bli en landsplåga. Men jag skulle inte tycka om att se den i finalen.


 

Av Paul Karlsson - 4 februari 2012 23:31

BIDRAG 2
ABALONE DOTS - PÅ VÄG

Tre väldigt söta tjejer som på klassiskt vis levererade folkmusik schlager. Inget nyskapande eller en låt som efter första lyssningen satte sig. Och man kan ju inte enbart gilla ett bidrag för att man gärna skulle vilja ligga med alla tre tjejerna samtidigt. Man ska ju också älska låten. Så detta är en sådan låt som försvinner i mängden och snabbt blir bortglömd.


 

Av Paul Karlsson - 4 februari 2012 23:28

BIDRAG 3
THE MONIKER - I WANT TO BE CHRIS ISAAK (THIS IS JUST THE BEGINNING)

Helt klart en låt jag tyckte skulle gå vidare i tävlingen. Jag har tyckt om Daniel Karlsson redan från den tiden då han gjorde sin artistiska debut i Idol. Hans första framträdande under artistnamnet The Moniker förra året var så bra att jag ville att han skulle ha vunnit hela tävlingen. Det blev en tredje plats. Denna gången var han också bra. Men låten gick inte direkt in i hjärtat. Men andra gången jag hörde den älskade jag den. The Moniker är helt klart en färgstark artist. Sådana behöver vi mer av nu när tomheten från The Ark är så svår att fylla i vårt musiksverige.

 

Av Paul Karlsson - 4 februari 2012 23:26

BIDRAG 4
AFRO-DITE - THE BOY CAN DANCE

Årets stora comeback. Förväntningarna var skyhöga. Och visst det var schlager och disco så mycket som det kan bli. Men inget som överraskade. Liknade mycket annat man hört i schlager sammahang. Men på radion lär man nog bli söndertjatad med låten och samt så tror jag den kommer att spelas en hel del på gayklubbarna under detta år.


 

Av Paul Karlsson - 4 februari 2012 23:23

BIDRAG 5
DEAD BY APRIL - MYSTERY

Här var mina förväntningar skyhöga. Årets rockigaste bidrag.Och de levde verkligen upp till förväntningarna. Man fick growl och melodiösa refränger som denna grupp brukar leverera. Kan kanske funka bra i Eurovision när det blir dags för det spektaklet. Om man nu bryr sig om hur det går i den tävlingen vilket inte jag gör. Men detta var en av mina favoriter från kvällens delfinal.


 

Av Paul Karlsson - 4 februari 2012 23:17

BIDRAG 6
MARIE SERNEHOLT - SALT AND PEPPER
Söt och sexig som alltid. Vackra kläder är en sanning med modifikation. Men hennes glittrande, tajta helkropps dräkt gav en känsla av att hon var Bond brud i en film om agent 007. Nu var det inte en sådan film. Melodifestivalen var ju tävlingen hon deltog i och låten föll lite i glömska i all glamour.



 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards