retard-messiah

Alla inlägg under februari 2012

Av Paul Karlsson - 15 februari 2012 21:59

Nya vampyridéer är det slut på om man bortser från "Dark Shadows" som är en remake på en gammal tv-serie, men som kommer att bli något helt unikt ändå. Detta är däremot en remake som på klassiskt vis säkert är en remake. Men jag har hört mycket gott om den och Colin Farrell kan nog vara nice att se som en ondskefull vampyr i grannhuset. Något att sutta på tummen till ikväll.

(För övrigt ja det kanske ser lite konstnärligt ut med färgen på översta bilden. Men nej jag har ej redigerat den. Det är så min kamera tycker att en standard bild ska se ut. Rödaktig i nyansen. Ibland blir det även helsvart skärm, en halv bild eller bara en stor mängd diffusa pixlar. Har haft det problemet med kameran tidigare. Men då verkade det bara som att kameran hade fått en sjukdom eller något som gick över. Men nu är den likadan igen. Det går nog över snart!)


 

Av Paul Karlsson - 15 februari 2012 21:54

MMMMM, MARABOU!!!
LAKRITS!!! FINNS INGET GODARE. SALTLAKRITS BITAR I CHOKLAD. KAN INTE BLI BÄTTRE!!!
Jo de hade det kunnat! Detta är en limited edition choklad som tyvärr kommer att försvinna. Får handla upp hela lagret så att man får njuta så länge det går. Kanske man kan ha tur och hitta en golden ticket i någon av chokladkakorna. Eller är det bara på film som man kan ha sådan tur?


 



Av Paul Karlsson - 15 februari 2012 13:39

För er som inte förstod humorn i blogg inlägget nedan så får jag förklara. I Norge för ett tag sen pratades det om att det var brist på smör. Det kanske kan bero på att jag var där och åt upp allt smör och margarin jag kunde komma över. Jag är en fattig man och i Norge är glass dyrt. Så jag åt smör, margarin och flytande stekfett istället. På 2000-talet är det samma sak med mjöl här i Sverige. Så jag tänkte köpa 3 kilo mjöl och äta för att stilla min hunger. Så jag blev jätteglad då jag fick ett helt majsbröd att leva på i 2 dagar.

 

Av Paul Karlsson - 15 februari 2012 13:06






ETT KILO MJÖL!!!!


Är det inte en förträfflig dag? Det tycker i alla fall jag att det är. Därför skulle jag tidigare idag till affären och ha ett kilo mjöl. Då jag gick med på att han som arbetade i butiken fick sälja 3 kilo mjöl till mig så blev han glad. Därför fick jag ett majsbröd som bonus. Så jag slapp helt enkelt att baka ett eget bröd. Men mjölet hade jag planerat att äta för sig som det är.


 







Av Paul Karlsson - 14 februari 2012 17:34

Efter mycket strul lyckades jag slutligen förboka alla böcker jag ville ha från Bokias bokrea som startar på onsdag i nästa vecka. Det var ett jävla strul. Först så fick jag något felmeddelande om att inte handelsbanken kunde bevilja köpet. Sen när jag försökte direktbetala med mitt visakort så fick jag också felmeddelande. Till slut fick jag hjälp av Bokias kundtjänst. Tydligen hade jag inte registrerat mitt Visa kort på "Visa Card Verified". Då jag gjorde det kunde jag slutligen beställa. Känns skönt att man nu kan andas ut i vetskap att jag inte missar chansen att köpa de böcker jag vill ha. Så någon gång i nästa vecka beroende på hur lata de anställda på posten är så kommer jag att få 13 nya böcker i bokhyllan. Frågan är bara var jag ska hitta plats att ställa dem. Bokhyllan är ganska välfylld alla redan.


 

Av Paul Karlsson - 13 februari 2012 17:45

Vi har alla hört om stålmannen, X-Mens, stiliga vampyrer och annat som kan rädda en kvinna i nöd. Men vad har de som inte E.T har? Han har ju jättelånga fingrar som man kan köra upp långt in i alla hål.


Jag tror i alla fall att en kvinna skulle bli överlycklig om E.T ringde en kväll och sa följande:

Eftersom jag har har en Sony Ericsson mobil så går det att ringa ända till yttre rymden och ändå ha batteri och connection över för att ringa ett samtal till. Vad jag fick veta är att det tar några timmar innan mina rymdvarelse polare kommer och hämtar mig. Så min fråga till dig är följande:

Skulle jag komma och knulla dig? Eller nöjer du dig med att bli pullad ikväll? Du kan få uppleva båda om du vill?


 

Av Paul Karlsson - 12 februari 2012 01:30

Överlag var det inte direkt något bidrag som imponerade på mig. Men här kommer lite om vad jag tyckte om kvällens bidrag:

MELODIFESTIVALEN 2011
DELFINAL 2
BIDRAG 1
ULRIK MUNTHER – SOLDIERS

Ulrik Munther är förstås begåvad för sin unga ålder och levererar väl sådant som småtjejer blir imponerade av. Men jag begriper verkligen inte vad sådan fjortismusik har i melodifestivalen att göra.


 


MELODIFESTIVALEN 2011
DELFINAL 2
BIDRAG 2
TOP CATS – BABY DOLL

Top Cats körde på ett lite annorlunda koncept att köra rockabilly i melodifestivalen. Ganska svängigt nummer. Men inte direkt nyskapande. Playtones har ju redan varit med ett år och kört något liknande.


 


MELODIFESTIVALEN 2011
DELFINAL 2
BIDRAG 3
SONJA ALDÉN – I DIN HIMMEL

Sonja Aldéns bidrag var en ballad med ett vackert budskap. Den var inte en låt som gick rakt in i hjärtat på mig som hennes tidigare bidrag i melodifestivalen. Kan vara möjligt att det är en sådan låt man behöver höra mer än en gång för att man ska kunna ta den till sig.


 


MELODIFESTIVALEN 2011
DELFINAL 2
BIDRAG 4
ANDREAS LUNDSTEDT – ALDRIG ALDRIG

Andreas Lundstedt levererade inte direkt något överraskande eller nyskapande. Bara en simpel gay disco/schlager dänga som liknar mycket annat man har hör i melodifestivalen. Ingen låt som man direkt kommer att lägga på minnet. Men det var lite kul att få höra honom sjunga på svenska igen.


 


MELODIFESTIVALEN 2011
DELFINAL 2
BIDRAG 5
TIMOTEIJ – STORMANDE HAV

Timoteijs låt var helt klart den bästa i denna delfinal. Jag gillar den där kombinationen av schlager och gammal hederlig folkmusik som de här tjejerna levererar. Detta säger jag inte enbart för att jag skulle vilja ligga med alla fyra tjejerna i gruppen samtidigt. Jag fick bara lite vibbar av Sarek som första gången de var med levererade en av mina favorit schlager låtar.


 


MELODIFESTIVALEN 2011
DELFINAL 2
BIDRAG 6
DAVID LINDGREN – SHOUT IT OUT

David Lindgren är en för mig anonym och intetsägande artist. Lika intetsägande var också hans låt. Riktigt trist att han skulle sno åt sig en finalplats som Thomas Di Leva eller Timoteij hade förtjänat bättre.


 


MELODIFESTIVALEN 2011
DELFINAL 2
BIDRAG 7
MIMI OH – DET GÅR FÖR LÅNGSAMT

Mimi Oh levererade en ganska catchy schlagerdänga. Refrängen i låten var lite tråkig, men annars helt okej. Scenshowen och 80-tals feelingen på kläderna var även en fröjd för ögat.


 


MELODIFESTIVALEN 2011
DELFINAL 2
BIDRAG 8
THOMAS DI LEVA – GE ALDRIG UPP

Thomas Di Levas låt var väl inte direkt den bästa han gjort under sin karriär. Men ingen kan bära en kaftan som han och hans personlighet är störtskön. Ingen hade förtjänat en finalplats i Globen mer än han. Han bjöd dessutom på en underhållande scenshow.


 


Av Paul Karlsson - 11 februari 2012 00:00

FOTOPROJEKT PÅ TEMAT TIM BURTON


BEETLEJUICE

I'll eat anything you want me to eat. I'll swallow anything you want me to swallow. But, come on down and I'll... chew on a dog! Arroooo!


 


EDWARD SCISSORHANDS


Kim: Hold me.
Edward: I can't.


 


ED WOOD


Kathy... I'm about to tell you something that I never told any girl on a first date. But I think it's important that you know... I like to wear women's clothes.


 


MARS ATTACKS!


We come in peace! We come in peace!


 


SLEEPY HOLLOW


Heads Will Roll

 


BIG FISH


In telling the story of my father's life, it's impossible to separate fact from fiction, the man from the myth. The best I can do is to tell it the way he told me. It doesn't always make sense and most of it never happened... but that's what kind of story this is.


 

CHARLIE AND THE CHOCOLATE FACTORY

Good morning, starshine... the earth says hello!
 
CORPSE BRIDE
There's been a grave misunderstanding.
 

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street


AT LAST! My arm is complete again.
 

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street


Who sir, you sir? No ones in the chair, Come on! Come on! Sweeney's. waiting. I want you bleeders.


 






ALICE IN WONDERLAND

What is the difference between a raven and a writing desk?
 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards