retard-messiah

Alla inlägg under februari 2012

Av Paul Karlsson - 21 februari 2012 16:16

Angelina tala inte om det för Brad Pitt. Men jag älskar dig! Jag tror inte att han skulle förstå rätt att jag har filmer med både dig och honom i min dvd-samling. Nu ska jag i alla fall se på på filmen "Salt" med dig min storläppade ängel i huvudrollen.

Och glöm inte Angelina att det är jag som är den biologiske fadern till alla dina nuvarande och kommande barn.

Men jag började faktiskt att titta på "Salt" igår. Du var som alltid underbart het i den Angelina. Men efter det sista som är kvar av filmen "Salt" ska jag svika dig en liten stund och titta på rödtotten i "Conan O'Brien can't stop". Han är av manligt kön. Så det är inte lika intressant. Men Jim Carrey medverkar i filmen iklädd stålmannen dräkt. Bla därför jag köpte filmen.


 

Av Paul Karlsson - 20 februari 2012 00:50

Då var mitt experiment utfört! Cirka 3 paket långa Röda Level i fimpform ryms i detta snäckformade askfat. Ska bli en lyx att ha utrymme att fimpa sina cigg ordentligt utan att aska ska rivas ut då askfatet nu kan tömmas.


 

Av Paul Karlsson - 19 februari 2012 22:16

Om du inte knullar hatten,
så kanske hatten knullar dig.


 

Av Paul Karlsson - 19 februari 2012 19:43

"Kontoret" och "Wallander" ikväll. Hinner man med det så hinner man nog klämma in lite Angelina Jolie också.


 

Av Paul Karlsson - 19 februari 2012 17:29

Gå gärna med i min grupp "Angelina Jolie" på bilddagboken (dayviews) om du också gillar Angelina Jolies begåvning och skönhet. Här finns möjlighet att lägga upp kreativ konst på temat Angelina Jolie eller hennes filmer. Samt kan man lägga upp info om kommande filmer och annat svaller för diskussion oss fans emellan.


 

Av Paul Karlsson - 19 februari 2012 17:22

BILLY BOB GÖR FILM AV TIDEN MED ANGELINA

Nu kommer filmen som Brad Pitt fruktar.
Billy Bob Thornton ska filma historien om sitt och Angelina Jolies äktenskap. Det avslöjar producenten Alexander Rodnyansky i branschtidningen Variety. Rodnyansky kallar "And then we drove" en road movie och uppger att den ska spelas in senare i år.
– Den handlar om en kille som på en road trip plockar upp en tjej längs vägen och vad som händer med dem, säger Billy Bob.
Han och Angelina gifte sig i Las Vegas 2000. Då hade de bara varit tillsammans i två månader.


 

Av Paul Karlsson - 19 februari 2012 11:13

Nu är det slutligen klart när Tim Burtons kommande film "Dark Shadows" med bland annat Johnny Depp har svensk biopremiär.

16:e maj har den premiär. Alltså bara 5 dagar efter USA premiären. Härligt att det har ändrats. För tidiagare stod det på SF Bios hemsida att man skulle få vänta enda till i juni.


 

Av Paul Karlsson - 19 februari 2012 11:10

KICK-ASS


En dröm för Nicolas Cage har gått i uppfyllelse var vad jag tänkte då jag först hörde om denna film. För det är just Nicolas Cage som gör en biroll i filmen. Egentligen var han det enda kända namnet i filmen då den kom ut. Sen har framför allt den då väldigt unga Chloë Moretz  fått sitt genombrott med den här filmen. Det är hon som är den starkast lysande stjärnan i filmen där hon gör rollen som Hit-Girl.


Kort och gott så är filmen "Kick-Ass" en satir på alla de superhjälte filmer som varit den stora trenden i Hollywood under några år. Den handlar om den nördige outsidern Dave Lizewski som bestämmer sig för att leva ut drömmen och bli en brottsbekämpande superhjälte. Han köper billiga trikåer på E-Bay och ger sig ut i samhället under sitt nya alter-ego Kick-Ass. Han upptäcker snart att den bild man får levererad i serietidningar och i filmer är väldigt skönmålad. Det är inte så lätt att vara superhjälte som han hade trott. Men det visar sig kanske att han inte behöver leva ut sin dröm i ensamhet.


Som den serietidningsnörd jag är så blev jag väldigt road av all igenkänningskomik. Det finns inte ett internskämt som inte jag förstår. Så jag blir väldigt road av detta. Framför allt budskapet att en tönt från ingenstans utan minsta antydningen till en superkraft kan dyka upp från tomma intet och bli respekterad under en mask. Sen bidrar Chloë Moretz, Nicolas Cage och några till för att skapa ett äkta serietidnings universum av filmen. Hela filmen har nämligen känslan av att den är just en serietidning.


 Framför allt är scenerna med Hit-Girl (Moretz) riktigt coola. Hit-Girl är en 11-årig flicka som lite tagit över sin dröm från sin pappa (Cage). Den dröm pappan fört över till sin dotter lever hon också ut med bravur. Hon är en mästare på knivar. Om hon inte har tillgång till knivar så behärskar hon även skjutvapen. Blodet stänker och huvuden trillar av då denna för ögat ganska oskyldiga lilla flickan löper amok. Ljuvligt bildspråk och äkta berättarglädje har filmen också.


Se den på dvd om du är en lika stor serie nörd som jag. För "Kick -Ass" är en väldigt underhållande och påkostad satir som vi nördar bara älskar.


 


https://www.discshop.se/filmer/dvd/kick_ass_import/P145770

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards