retard-messiah

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

FILMRECENSION: MR & MRS SMITH

Av Paul Karlsson - 26 februari 2012 07:01

MR & MRS SMITH

Nu har jag sett den skandalomsusade filmen "Mr & Mrs Smith". Det är den där filmen där Angelina Jolie och Brad Pitt träffas och blir det mest massmedialt eftertraktade paret Brangelina. Det var just hypen kring att Brad lämnade dåvarande flickvännen Jennifer Aniston för Angelina eftersom det uppstod kärlek mellan dem under inspelningarna av filmen som blev fokuset. Som vanligt var det Angie som fick skulden för det hela. Det sades att det var hon som var den fula fisken och stal Brad från Aniston. Så är det ju självfallet inte. Man är två om kärlek och det var lika mycket Brad som var den skyldige. Man kan ju säga nej. Förvisso lätt för mig att säga som nog inte skulle kunna motstå Angelina Jolie om jag fick chansen. Men då hade jag åtminstone på ett ganska ärligt och bra sett dumpat flickvännen först.

Men nu ska inte jag fokusera på den biten. För det sorgliga med den här filmen är att just hysterin kring detta verklighetens triangeldrama kom onödigt mycket i fokus. Filmen och dess handling kom i bakgrunden och saknade betydelse för många vilket är mycket synd.

Filmen handlar om det lyckliga paret som består av John och Jane Smith. De lever i ovetande om att de båda arbetar som yrkesmördare på konkurrerande organisationer. Deras liv blir en slentrianmässig vardag och äktenskapet känns ganska sömnigt och tråkigt. Tills en dag då de på sina olika organisationer får i uppdrag att döda varandra. Då ställs hela äktenskapet på ända och frågan börjar ställas hur mycket de egentligen älskar varandra.

Väldigt simpel intrig men ändå underhållande. Filmen utforskar verkligen ett ämne som är intressant. Hur mycket vet man om sin partner egentligen? Vill man alltid veta varandras djupast bevarade hemligheter? Och framför allt hur skulle man reagera i så bisarr situation som detta par hamnar i?

 Historien berättas i en mix av komedi och actionfilm som funkar väldigt bra. Många minnesvärda scener får man under resans gång bevittna. Min favoritscen är den då Angelina Jolie är utklädd i väldigt porriga Dominatrix kläder då hon är på ett uppdrag där hon ska döda en man som tror att han ska få ett ljuvligt samlag med henne. Rollen som Dominatrix klär henne väldigt bra. Men framför allt i slutet av filmen får man bevittna en väldigt häftig scen. Då Brad och Angelina tillsammans står mitt i en skottlossning och skjuter för sina liv då de ska försvara sig mot deras respektive organisationer som vill se dem båda döda.

Riktigt underhållande, roligt, actionspäckat, sexigt och full fart hela tiden. Kan starkt rekommendera den här filmen. Och glöm för en stund verklighetens triangeldrama kring Brad Pitt, Angelina Jolie och Jennifer Aniston. För filmen är bra och förtjänar mer uppmärksamhet för den roliga och intressanta historia den försöker att berätta.


 


https://www.discshop.se/filmer/dvd/mr_mrs_smith_import/P159866

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paul Karlsson - Onsdag 17 april 15:57

  BACK TO BLACK   Artisten och ikonen Amy Winehouse har nu fått sin historia berättad i filmen “Back To Black" som jag har var på bio och sett. Jag ska därmed berätta vad jag tyckte i denna recension. Men först lite om handlingen. Fil...

Av Paul Karlsson - Torsdag 4 april 18:31

  GHOSTBUSTERS: FROZEN EMPIRE   Ghostbusters franchisen har efter framgången med den senaste delen “Ghostbusters: Afterlife” fått sin fortsättning med filmen “Ghosbusters: Frozen Empire”. Den filmen har jag varit och s...

Av Paul Karlsson - Torsdag 28 mars 15:50

  GODZILLA X KONG: THE NEW EMPIRE   MonsterVerse-franchisen om Godzilla och King Kong har nu fått sin fortsättning med filmen “Godzilla x Kong: The New Empire” som jag nu har varit sett på bio. Jag ska därmed berätta vad jag tyckt...

Av Paul Karlsson - Onsdag 13 mars 18:21

  MAY DECEMBER   Filmen “May December” som fick en Oscarsnominering i kategorin bästa originalmanus har jag nu varit och sett på bio. Jag ska därmed nu berätta med denna recension vad jag tyckte. Men först ska jag berätta lite om ...

Av Paul Karlsson - Torsdag 7 mars 16:23

  DEN SISTA RESAN   Radarparet Filip och Fredrik är högaktuella med en ny film som heter “Den Sista Resan”. Den filmen har jag varit och sett på bio och ska med denna recension berätta vad jag tyckte. Men först lite om handlingen....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards