retard-messiah

Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Paul Karlsson - 21 februari 2012 18:45

Nu har då första affischen kommit till Tim Burtons kommande film "Frankenweenie". Konstigt att den affischen kom ut före affischen till hans andra film "Dark Shadows". Men den dyker nog snart upp den med. Men i alla fall så har "Frankenweenie" premiär först i oktober. "Dark Shadows" kommer redan i juni till Sverige och är den av Burtons filmer jag ser mest fram emot att se. Även om denna animerade, svartvita 3D-film också ska bli spännande att se.


 

Av Paul Karlsson - 21 februari 2012 18:04

CONAN O'BRIEN CAN'T STOP


Jag har länge väntat på att få se den här dokumentären om den före detta talkshow programledaren Conan O´Brien då han ger sig ut på live turné. Det man får ta del av är dokumentära inspelningar av ett kamerateam som Conan har med sig på konserterna och backstage. Vad det verkligen är för bild han vill förmedla av sig själv känns lite oklart. Jag personligen har sett honom som mycket roligare än vad konkurrenterna Jay Leno och David Letterman är. Conan känns som en ung frisk fläkt med sin sarkastiska humor.


Bilden man får av den här dokumentären är att han är ganska elak även privat. Han predikar hela tiden om hur orättvist behandlad han blivit av NBS då de valde att först ge honom Jay Lenos sändnings tid då han skulle gå i pension. För att sedan upptäcka att tittarsiffrorna i USA sjönk. Då beslutade Jay sig för att ta tillbaka sitt jobb och göra Conan arbetslös.


 Men då man i dokumentären får se hur han han bemöter sina fans så är det med en påmålad artighet. I logen sitter han sen och beklagar sig om hur jobbigt det är att möta fansen och vilka tråkiga okarismatiska personer han blir påtvingad då de smiter in i hans loge eller springer på honom ute. Dessutom är han genuint elak mot vissa som är gamla bekantskaper från förr. Han hunsar sina anställda och kör med dem hela tiden. Vad man inte vet är om det är ett spel eller om det är sådan han är.


Intressant tycker jag att det är med sådana här dokumentärer. Men jag hade gärna sett mer av hans konserter också. De dyker bara upp som snabba klipp. Det är knappt att man ens får se en hel låt eller en hel sketch. Och jag blev lite irriterad för att det hela tiden sagts att Jim Carrey medverkar i filmen. Men han bara skymtar förbi som hastigast i logen. Jag hade velat se hela hans och Conans uppträdande i superhjälte dräkter. Men det var tydligen för mycket begärt. Man får väl hålla till godo med de dåligt filmade versionerna av uppträdandet som finns på youtube.


Jag gillade den dokumentära känslan rätt om den var lite rörig och snabb i sin klippning ibland. Men jag kan ändå rekommendera den för er som vill se kändisskapets baksida och att det finns en elakhet hos Conan som kanske är en fasad eller så kanske det är sådan han är.


Men filmen får ingen plats i min dvd-hylla bredvid mästaren Jim Carreys filmer.


 


Det här framträdandet med Conan O´Brien och Jim Carrey hade jag viljat se i sin helhet:



Och här gör en Jim Carrey en väldigt bra gestaltning av hur man upplever Conan O´Brien efter att ha sett den här dokumentären:



 

https://www.discshop.se/filmer/dvd/conan_obrien_cant_stop/P96924

Av Paul Karlsson - 21 februari 2012 17:32

SALT


Jag har nu tittat på Angelina Jolies action film där hon spelar den i hemlighet ryska spionen Evelyn Salt. En film som från början var specialskriven för Tom Cruise som tackade nej. Då bestämdes det att manuset skulle omarbetas och skrivas om till att ha en kvinna i huvudrollen. Vem vore inte då mer perfekt än adrenalin junkien Angelina Jolie?


Det var vad jag tänkte då jag läste på om filmen innan jag bestämde mig för att se den. I filmen möter vi Evelyn Salt (Jolie) då hon precis håller på med förberedelserna inför sitt stundande bröllop med sin älskade. Allt börjar gulligt med att paret skämtar kärleksfullt med varandra och ger varandra en avskedspuss innan de ska mötas på sitt bröllop. Då Salt är på en kort visit på sitt arbete som CIA officer så går hon med på att förhöra en misstänkt ryss som blivit tillfångatagen. Ryssen anklagar Evelyn Salt för att vara en hemlig rysk spion. Salt flyr och en klassisk katt och råtta lek tar sin början.


Detta låter väldigt mycket som de klassiska ingredienserna för en adrenalinfylld Angelina Jolie actionfilm. Vilket det också är. Jolie är duktig på att spela känslokall och våldsam. Hon drar sig inte för något då hon gör allt för att komma undan och rentvå sitt namn. Det är härligt att se henne i alla sina olika identiteter hon klär ut sig till för att komma undan CIA som ständigt jagar henne. Vems sida står hon på? Ska vi ha sympati för henne eller hålla på de som man från början får berättat för sig att är skurkarna? Det ska jag inte avslöja. Men man märker att Angelina har roligt och stormtrivs med att göra sina egna stunts, köra motorcykel och att få leka med skjutvapen. Enligt vad jag läst mådde hon ganska dåligt och var lite deprimerad då denna film spelades in. Så man får väl se filmen som något hon gör istället för att gå på terapisamtal.


Jag gillar filmen och kan starkt rekommendera den till de som inte sett den. Den är långt ifrån det bästa man sett med Angelina Jolie men hyfsat underhållen blir man. Och gillar man  filmer om en huvudperson som kan målas upp som en kvinnlig version MacGyver så bör man se den här filmen. För Salt är ganska smart vad det gäller uppfinna saker i kris situationer som gör det svårare för de som jagar henne. Dessa uppfinningar innefattar både bomber och masker för att skapa en hemlig identitet.


 


https://www.discshop.se/filmer/dvd/salt/P84252

Av Paul Karlsson - 21 februari 2012 16:16

Angelina tala inte om det för Brad Pitt. Men jag älskar dig! Jag tror inte att han skulle förstå rätt att jag har filmer med både dig och honom i min dvd-samling. Nu ska jag i alla fall se på på filmen "Salt" med dig min storläppade ängel i huvudrollen.

Och glöm inte Angelina att det är jag som är den biologiske fadern till alla dina nuvarande och kommande barn.

Men jag började faktiskt att titta på "Salt" igår. Du var som alltid underbart het i den Angelina. Men efter det sista som är kvar av filmen "Salt" ska jag svika dig en liten stund och titta på rödtotten i "Conan O'Brien can't stop". Han är av manligt kön. Så det är inte lika intressant. Men Jim Carrey medverkar i filmen iklädd stålmannen dräkt. Bla därför jag köpte filmen.


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards