retard-messiah

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Paul Karlsson - 18 februari 2012 22:50

MELODIFESTIVALEN 2012

DELFINAL 3


Uppladdning inför den vid första anblicken tråkigaste och tredje delfinalen i Melodifestivalen 2012. Ostbågar och ostspiraler inhandlade för att tugga på till en av de för mig roligaste massmediala händelserna under tv-året. Och man kan ju inte missa en delfinal. För då kan man inte i sociala umgängen sedan delta i några som helst aktuella diskussioner.


 


MELODIFESTIVALEN 2012
DELFINAL 3
BIDRAG 1
YOUNGBLOOD – YOUNGBLOOD

Ganska intetsägande med boyband grejen om man inte gör något nyskapande. Bland småflickor och samt på gay diskoteken kommer nog den här låten att spelas hett. Pojkarnas scennummer bjöd inte heller direkt på några överraskningar.


 

MELODIFESTIVALEN 2012
DELFINAL 3
BIDRAG 2
MARIA BENHAJJI – I MINA DRÖMMAR

Vacker kvinna med ljuv musikalstämma. Vackert  då hon i sin scen konstellation blir en uppenbarelse framför levande ljus fladdrande lågor. Kandelabrar i oändlighet var hennes säkra kort på scenen. Vilket skulle skapa en känsla av "Fantomen på  Operan". Den musikal känslan levde inte låten riktigt upp till. Men ett bra försök och jag röstade på denna låt som tyvärr inte gick vidare.



MELODIFESTIVALEN 2012
DELFINAL 3
BIDRAG 3
MATTIAS ANDRÉASSON – FÖRLÅT MIG

Mannen med stort M. I alla fall bär han på det där M:et i bandnamnet E.M.D
Levde han då upp till förväntningarna. Scennumret och hypen kring en tonårsidol utlovade tyvärr mer än vad låten kunde utdela då det gav sig. Orden i refrängen kom ut konstigt och det lät inte som man tycker att det ska låta. Eller som det kanske var tänkt att det skulle låta. Jag tycker att Mattias är duktig. Så andra chansen i alla fall kunde han fått ha kommit till.


 


MELODIFESTIVALEN 2012
DELFINAL 3
BIDRAG 4
LOVE GENERATION – JUST A LITTLE BIT

Söta tjejer som har varit med förut. Jag tycker att de gör underhållande låtar för diskoteken. Men inget som man kommer ihåg som wow de ska till final. Ganska konstiga scenkläder hade de också. Men men när deras kläder lyste i deras ljusshow så blev det häftigt. Men låten var ganska stereotyp och tråkig. Den kändes mest teknisk.


    


MELODIFESTIVALEN 2012
DELFINAL 3
BIDRAG 5
CAROLINA WALLIN PÉREZ – SANNINGEN

Vacker kvinna med ganska exotiskt namn. Men låten var inte exotisk. Det lät som något alldagligt singer songwriter trams. Inget fel på singer songwriters. Tvärtom gillar jag sådant. Men jag tyckte inte denna låt hade något att berätta. I sådana sammanhang gör det även att artisten blir ointressant.



MELODIFESTIVALEN 2012
DELFINAL 3
BIDRAG 6
ANDREAS JOHNSON – LOVELIGHT

Andreas är en gammal räv i schlager sammanhang. Han har varit nära att vinna, har hamnat i andra chansen eller snubblat på mållinjen förut. Men han är en väldigt duktig musiker. Jag har verkligen tyckt om alla hans låtar. Det gjorde jag även denna gång. Han blåser inte på stort med mastiga shownummer. Men det räcker så gott med artisten Andreas Johnson. Han var grym och borde ha gått direkt till final.


 


MELODIFESTIVALEN 2012
DELFINAL 3
BIDRAG 7
MOLLY SANDÉN – WHY AM I CRYING

Molly började tidigt som deltagare i Lilla Melodifestivalen. Detta är inte första gången hon står på egna ben i den riktiga Melodifestivalen. Men ikväll var hon helt underbar. Helt klart det bästa bidraget ikväll. Med styrka i rösten, budskap i texten och modet att våga göra en ballad så tog hon en finalplats som var väldigt välförtjänt. Och ja hon var söt och sexig dessutom vilket ibland kan vara ett bonus. Men helt oviktigt i sammanhanget.


 


MELODIFESTIVALEN 2012
DELFINAL 3
BIDRAG 8
BJÖRN RANELID FEAT. SARA LI – MIRAKEL

Jag antar att detta bidrag var tänkt som det som ska bli årets snackis. Och det lär den nog bli också. Jag personligen har väl inget emot tonsättning av poesi. Men jag tycker att det här är helt fel forum för det. Det är inte av elakhet jag säger detta. Helt konstruktivt till herr Ranelid. Du är en bra författare/poet och du har bra saker att säga. Men allvarligt talat så ses kvinnan i detta udda paret som frontpersonen av mig. Och det var väldigt störande med en man som står och överröstar musiken med pratande på bred skånska. Jag blev nästan irriterad då denna låt knep en finalplats. Men credit ändå till Björn Ranelid. Det var med viss humor och viss självdistans han gick upp på scenen och jag förstår grejen. Bara inte varför det här numret skulle vara med i melodifestivalen.


 



 




 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards