retard-messiah

Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Paul Karlsson - 16 februari 2012 21:52

3 filmer för 99 kr på Willys. Det blev "En ganska snäll man", "Secret Window", och "Kick-Ass".

Ikväll blir det den norsksvenska filmen "En ganska snäll man" med Stellan Skarsgård i huvudrollen.

"Secret Window" har underbara Johnny Depp i huvudrollen.

Och "Kick-Ass" sägs vara en bra satir på superhjälte genren.

Ska bli en trevlig filmhelg att se fram emot. Hade gärna delat den med någon i mitt hem.


 

Av Paul Karlsson - 16 februari 2012 21:35

Kom och håll om mig. Jag vill ha dig liggande nära tätt intill. Känna din kropp emot min. Och slippa den trista kalla vardagen. Samt en kall säng. Vill värma upp den tillsammans med dig. Den som är fin och vill vara mig nära får det.

SÅ KOM OCH HÅLL OM MIG! DU FÅR DET! OM DU VILL? BARA ATT SÄGA TILL!


 

Av Paul Karlsson - 16 februari 2012 21:32

Vill du att jag ska komma och spela ljuv musik för dig på min morots panflöjt?


 

Av Paul Karlsson - 16 februari 2012 02:36

FRIGHT NIGHT


Vampyrer i all ära. Härligt då de glittrar i solsken som i "Twilight". För den historien är 2000-talets variant av vampyrer. Det finns absolut inget töntigt i den historien som alla icke fans påstår. Det är en historia om en omöjlig kärlek som överlever alla motgångar.


Men i kontrast till den typen av vampyrfilm så finns de här gamla klassikerna från 80-talet då skräcken drabbade de tonåriga nördarna. Det var en tid då töntar, outsiders och ensamvargar som ingen tog på allvar blev hjältarna. De studerade omvärlden med paranoia. Det visades sig att de hade rätt. Monstret under sängen kunde vara grannen.


På denna idé bygger filmen "Fright Night" från 1985. Där är det två nördar som vuxit upp tillsammans. Den ena av dem blir populär och får de snygga brudarna. Han slutar med sina intressen för det nördiga. Men kompisen som blir lämnad kvar studerar en mystisk man i området som bara syns till på nattid då mörkret faller. Misstankar väcks om att han är vampyr. Så det återstår för huvudkaraktären som blivit den populäre killen i gänget att våga tro på sin vän. För det som hans forne vän berättar på ett nördigt sätt är att han misstänker att den nyinflyttade grannen är en blodsugande vampyr. Har han rätt eller är det paranoia? Vi som kan genren förstår förstås redan svaret på den frågan.


Så vad tyckte jag? Jo jag gillade faktiskt denna lite mer på ett med glimten i ögat skräckbetonade vampyrfilmen. Colin Farrell som ondskefull vampyr är väldigt underhållande att bevittna. Det verkade som att han och de andra i skådespelar teamet hade skoj då de spelade in filmen. Och det är med väldigt passande nördighet som ironi blandas med blodigt allvar i den här berättelsen. Man förstår tidigt vart det hela är på väg att landa då filmskaparen på ett simpelt men lekfullt sätt berättar historien om familjen som möter en farlig granne. Vilka roller karaktärerna har i handlingen förstår man väldigt snabbt.


Filmen som en kombination av hyllning till blodig vampyrfilm och nördig satir blir mycket väl godkänd av mig. Inte långt ifrån 4 i betyg av 5 möjliga. Se denna film. Den är underhållande.


 


https://www.discshop.se/filmer/dvd/fright_night_import/P148497

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vann rätt låt i Melodifestivalen 2012?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards